۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۴۸۴۲۷۲
در مناظره دانشگاه آزاد مشهد؛

عملکرد چهارساله دولت روحانی بررسی شد

مناظره باعنوان «بررسی عملکرد چهارساله دولت روحانی» با حضور سعید احدیان، دبیر جبهه آرمان گریان واقعی و فعال اصولگرا و حسن رسولی، استاندار سابق خراسان رضوی و فعال اصلاح طلب درمشهد برگزار شد.
عملکرد دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، مناظره باعنوان«بررسی عملکرد چهارساله دولت روحانی» با حضور سعید احدیان، دبیر جبهه آرمان گریان واقعی و فعال اصولگرا و حسن رسولی، استاندار سابق خراسان رضوی و فعال اصلاح طلب عصر امروز 10 اسفند در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد.

معطلی کشور در حوزه های اقتصادی به خاطر برجام

احدیان در این نشست به بررسی کارنامه دولت یازدهم پرداخت و گفت: اگر چه دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی توانسته است قدمهای خوبی بردارد و پیشرفت هایی هم به دست آورد اما نقطه ضعف هایی هم دارد که معطلی کشور در حوزه های اقتصادی به خاطر برجام می تواند یکی از نقدها باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه فرهنگ ما یک دغدغه مهم داریم، تصریح کرد: در حالی که فرهنگ ما باید متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد اما وجوه ایرانی و اسلامی و سبک زندگی ما حراست نشده است و ماجرای فرهنگ با ولنگاری همراه بوده است.

دبیر جبهه آرمان گریان واقعی درادامه با تأکید و نقد اینکه در حوزه اجتماعی هم اتفاق مثبتی نیفتاده است، تصریح کرد: در واقع حوزه اجتماعی سر ریز حوزه های دیگر مثل اقتصادی است و در حوزه ازدواج، طلاق، اعتیاد و خانواده هم اتفاق مهمی صورت نگرفته است.

بی توجهی دولت نسبت به مصوبات در حوزه خانواده

وی درادامه با انتقاد از بی توجهی دولت نسبت به مصوبات در حوزه خانواده گفت: نسبت به این حوزه از سوی دولت غفلت شده است و جلسات مربوط به زنان و خانواده در این چند سال با حضور رییس جمهور برگزار نشده است.

احدیان با بیان اینکه در سیاست اختلاف سلایق پررنگ شده است، تصریح کرد: اما آنچه  که در این حوزه بیش از همه مشهود است این موضوع است که نوع ادبیات برخورد با منتقدان از سوی دولت مناسب نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی در شرایط بدی هستیم، اظهارکرد: اگر حتی دیگر حوزه ها هم در این دولت قابل دفاع باشد اما در حوزه اقتصادی مثل معیشت و اقتصاد مردم نگرانی هایی را برای نظام و انقلاب اسلامی ایجاد کرده است.

احدیان در پاسخ به رسولی درباره دولت ویرانه گفت: اینکه بگوییم ویرانه تحویل گرفته ایم درست نیست که احمدی نژاد از این رشد اقتصادی استفاده نکرده است و در عین حال تأثیرگذاری این ادبیات رأی جمع نمی کند و بیشتر رأی هم می شکند.

وی افزود: اگر نمی دانستید که چه چیزی را تحویل گرفته اید اصلا نباید ریاست جمهوری را تحویل می گرفتید و اگر می دانستید و وارد سیاست شده اید شرعا اینکه ادعا کنید که می توانید این کارها را انجا بدهید در حالی که خودتان می دانید که نمی توانید دروغ و خیانت است.

دبیر جبهه آرمان گریان واقعی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد واقعیتی وجود دارد که مردم آن را لمس می کنند و نیازی به توضیح ندارد، گفت: واقعیت این است که اقتصاد کشور دچار یک رکود طولانی مدت است که البته این رکود فایده پایین آمدن سطح تورم را به همراه داشته است.

رکود ایجاد شده ناشی از بی عملی و دولت حرف بودن است

وی با بیان اینکه این رکود ایجاد شده ناشی از بی عملی و دولت حرف بودن است، تصریح کرد: این رکود همه ابعاد کشور مانند اشتغال و فضای اجتماعی را با خود عجین کرده است و این نتیجه خروجی دولت یازدهم است.

دبیر جبهه آرمان گریان واقعی ادامه داد: یک تیم کهنسال، پیر و خسته که روحانی روی ماندن آنها اصرار کرد و در عین حال نتوانست اختلاف دیدگاهها را با یکدیگر همسو کند و این ناشی از سوءمدیریت رییس جمهور است.

فعال اصولگرا درادامه با انتقاد از تغییر جهت برنامه گفت: چرا ما از بررسی این دولت فرار می کنیم، حرف ما این است که دولت شعارهایی داده و رییس جمهور  باید به وعده هایش در این چندساله پس از انتخابات عمل می کرد.

وی با بیان اینکه تورم 9 درصدی به معنای همه چیز نیست، تصریح کرد: تورم 9 درصد سبد دارد که 35 درصد آن درباره مسکن است که رکود در این بخش باعث بیکاری تعداد بسیاری از افراد جامعه شده است.

احدیان با بیان اینکه رکورد و تورم یک بحث است، تصریح کرد: در این شرایط بدترین حالت رکود تورمی است و شما اگر با هر فعال اقتصادی صحبت کنید آنها می گویند ما حاضریم تورم باشد و از رکود خارج شویم.

دبیر جبهه آرمان گریان واقعی افزود: سونامی، تورمی بزرگ در پیش داریم چرا که در شرایط حاضر میزان نقدینگی افزایش یافته است و نقدینگی به معنای تورم آینده است و روزی که این موضوع سرباز کند جهش تورمی صورت می گیرد.

رسولی استاندار سابق خراسان رضوی، درادامه با انتقاد ازدولت ویرانه و خرابه ای که روحانی از دولت دهم تحویل گرفـت، تصریح کرد: دولت نهم و دهم با وجود افزایش بی سابقه درآمدهای نفتی کشور در این شرایط به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه اقتصادی نرسید.

فعال اصلاح طلب با بیان اینکه به صورت مطلق نمی توان به یک دولت نمره صفر یا بیست داد، اظهارکرد: بزرگترین خدمت دولت روحانی این بود که کشور را از خرافه گرایی و تصمیمات شخصی و فردی نجات داد./934/ 201/ص

ارسال نظرات