۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۸۴۲۹۸
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهنگ ایرانی اسلامی مورد هجمه تمام عیار دشمن قرار گرفته است

حسینی با بیان این‌که برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب راهی جز بازشناسی فرهنگ ایرانی اسلامی خود نداریم، گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی مورد هجمه تمام عیار دشمن قرار گرفته است.
سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه مراغه با تأکید بر اتخاذ استراتژی اصولی و هدفمند برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب اظهار داشت: دشمن با تمام قوا در عرصه فرهنگی وارد میدان مبارزه شده است، با این حال هنوز عده‌ای باور ندارند که در جنگ تمام عیار فرهنگی با دشمن قرار داریم.
وی با بیان این‌که برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب راهی جز بازشناسی فرهنگ ایرانی اسلامی خود نداریم، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از آثار هنری و فیلم‌های سینمایی که در کشور تولید شده است؛ مربوط به مسائل فرهنگی جامعه و توأم با فضای یاس و ناامیدی بوده است، این در حالیست که رهبر فرزانه انقلاب بر امیدافزایی در جامعه تأکید دارند.
حسینی با تأکید بر این‌که دولت مسؤول مستقیم مقابله با نفوذ تفکرات ضد فرهنگی و دینی در جامعه است، تصریح کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مسأله نفوذ فرهنگی دشمن هشدارهای لازم را ارایه کردند؛ برخی‌ از همان ابتدا انگ توهم به نیروهای انقلابی ‌زدند و امروز نیز باور ندارند که فرهنگ ایرانی اسلامی مورد هجمه تمام عیار دشمن قرار گرفته است.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که این‌که دشمنان اسلام و مکتب تشیع دنبال استحاله فرهنگی و هویت‌زدایی از جوامع اسلامی هستند، افزود: تاریخ معاصر نشان داده دشمنان با نفوذ فرهنگی در بسیاری از کشورهای اسلامی توانسته‌اند، نه تنها فرهنگ جامعه را تغییر دهند، بلکه سبک زندگی مردم را نیز مطابق خواسته خود عوض کرده اند.
وی با بیان این‌که نفوذ در ساختارهای مختلف آغاز انحراف در باورها، اعتقادات و آداب و رسوم فرهنگی هر جامعه است، افزود: اگر شاهد گسترش روزافزون و ظهور فرقه‌های مختلف ضاله و عرفان‌های کاذب در شهرها و روستاهای کشور هستیم؛ باید دانست که همه این جریان‌ها با هدف نفوذ در باورهای دینی و فرهنگی مردم مسلمان کشور از آن سوی مرزها هدایت می شوند.
حسینی با تأکید بر این‌که دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی ایران از راه نفوذ و تهاجم فرهنگی بسیار امیدوار هستند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین خطری که امروز کشور را تهدید می کند؛ نفوذ وابستگان دشمن در مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نظام است، مسأله‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به آن هشدارهای جدی ارایه کرده‌اند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که متولیان فرهنگی کشور در دولت نسبت به برخی تهدیدهای موجود بی‌تفاوت هستند و استراتژی هدفمند و اصولی ندارند، گفت: متأسفانه بسیاری از فعالان فرهنگی با مشکلات مالی مواجه هستند و این در حالیست که دولت نه تنها در فرهنگ بلکه در اقتصاد کشور نیز نتوانسته عملکرد قابل توجه و مطلوبی از خود نشان دهد./935/202/ب1

 

ارسال نظرات