۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۸۴۳۰۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

جهالت غرب، جاهل را در عرصه انتخابات به راس می‌برد

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه کسب علم در زمینه چگونه زیستن یک واجب عینی است، گفت: امروز در جهان غرب زمانی که انتخابات انجام می‌شود کسی مانند خودشان که جاهل است انتخاب می‌کنند.
حجت الاسلام والسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: فاطمه به معنای بریده شده و قطع کردن است، خداوند نام حضرت زهرا(س) را انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه خداوند اولین کسی را که نام برایش انتخاب کرد حضرت آدم(ع) بود، بیان داشت: زمانی که خداوند انسان را خلق کرد به او نعمت فهم عطا کرد تا جاهل نماند تا ارزش خوب زندگی کردن را بداند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درتبیین اینکه گناه و کار زشت هرگز منجر به کسب فضیلت نمی‌شود، ابراز کرد: عقل و فهم برای انسان جنت نعیم است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نجات از گناه تنها با توبه میسر می‌شود، اظهار داشت: خداوند علم را به انسان عطا کرد تا از جهل دور شده و در عالم دنیا صاحب زندگی پاک شود.

وی اضافه کرد: کسب علم در زمینه چگونه زیستن یک واجب عینی است، امروز در جهان غرب زمانی که انتخابات انجام می‌شود کسی مانند خودشان که جاهل است را انتخاب می‌کنند.

این دانشمند فرزانه گفت: حکومت اسلامی و ثروتمندانی که فاقد بخل هستند باید در زمینه تسهیل ازدواج و تهیه مسکن برای جوانان تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره رابطه نام فاطمه با وجود مقدس حضرت زهرا(س)، بیان داشت: معنای نام فاطمه بریده شدن از هرگونه رجس گناه و رجز انحراف فکری است.

وی در پایان با بیان اینکه والدین باید فرزندان را از انحرافات فکری و قلبی دور کنند، گفت: آشنا ساختن فرزندان با انواع انحرافات مانع منحرف شدن آنان است./813/202/ب1

ارسال نظرات