۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۸۴۳۲۸
همزمان با ایام فاطمیه؛

مراسم استقبال از پیکرهای مطهر ۲۰ شهید گمنام در بندرعباس برگزار شد

​همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه، مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهر بندرعباس از پیکرهای مطهر ۲۰ شهید گمنام استقبال کردند.
تشییع پیکر دو شهید گمنام در خمین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، پیکرهای مطهر 20 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز وارد فرودگاه بندرعباس و مورد استقبال گرم و بی نظیر مردم شهیدپرور شهرستان بندرعباس و مسؤولان قرار گرفت.

قشرهای مختلف مردم شهید پرور بندرعباس در رده‌ های سنی مختلف در مسیر تشییع شهدای گمنام، پیکرهای این شهیدان را گل و گلاب باران و با آرمان های شهدای والامقام تجدید میثاق کردند.

پیکرهای 20 شهید گمنام که به تازگی در مناطق عملیاتی جنوب تفحص شده اند بر دستان مردم دیار شرجی و گرما قرار گرفت، تشیع کنندگان در طول مسیر با سردادن شعارهای «شهادت آرزوی ماست، ولایت افتخار ماست» و ... بار دیگر با آرمان های والای شهدا تجدید پیمان کردند.

در بین جمعیت اقشار مختلفی ازجمله کارگر، دانشجو، کارمند، بازاری، محصل، معلم، طلبه، صیاد، پیر، جوان، نوجوان و حتی کودک، زن و مرد بودند، جمعیت عظیم تشیع کنندگان شهدا پس از رسیدن به امامزاده سید مظفر(ع) در عزای ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.
 
مراسم وداع با شهدای گمنام امشب پس از نماز مغرب با قرائت دعای توسل در امامزاده سید مظفر(ع) برگزار و سپس پیکرهای شهدا به دانشگاه هرمزگان انتقال می یابد.

پیکر های پاک این شهدا از فردا چهارشنبه تا روز جمعه پس از تشییع در شهرستان های بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، میناب و بشاگرد به خاک سپرده می شوند.
 
گفتنی است؛ در حال حاضر بیش از 100 شهید گمنام در 34 نقطه از استان هرمزگان خاکسپاری شده اند که امروز محلی برای زیارت عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می روند.

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان در حاشیه این مراسم معنوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان گفت: در مقابل شهدا نمی‌شود کوتاهی کرد و این استخوان‌ها هدایت‌گر جان‌ها هستند.

وی در ادامه به عظمت راهی که شهدا پیموده‌ اند اشاره کرد و افزود: راه شهدا همان راه رستگاری است و جوانان باید معنویت، ایثار و ولایت‌مداری این عزیزان را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان ادامه داد: در قرآن کریم، حدود ده آیه به صورت صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند، وجود دارد، از جمله مسائلی که در این آیات به آن اشاره شده است عبارت است از: زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید، مسرت و خوشحالی شهید، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید.

حجت الاسلام فروزان نژاد در پایان گفت: شهیدان با شهادت در راه خدا بالاترین نیکی را انجام دادند و شهید برترین نیکوکار محسوب می‌شود./202/851/ب1

ارسال نظرات