۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۴۸۴۳۳۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، کسب رتبه برتر استان در طرح ملی «کوثر رسالت» و اجرای طرح «عیدانه کتاب» از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت داشت: مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان آذربایجان شرقی بعد از سال ها وقفه، ۱۹ اسفندماه سال جاری در شهر تبریز برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره به همراه یادبود درگذشتگان حوزه روزنامه نگاری استان آذربایجان شرقی، عزیز حمزه زاده، مرتضی اعلمی، حمید آرش آزاد و کریم شفائی برگزار خواهد شد. همچنین در این جشنواره از کاظم نوبری پیشکسوت مطبوعات استان آذربایجان شرقی تجلیل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: این جشنواره از ساعت ۱۰تا ۱۲ روز پنجشنبه(۱۹اسفند) در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شده و از برگزیدگان این جشنواره در رشته های مختلف تجلیل خواهد شد.


کسب رتبه برتر استان در طرح ملی «کوثر رسالت»
رتبه اول بخش نشریات تجربی چهارمین دوره طرح ملی «کوثر رسالت» به استان آذربایجان شرقی رسید و نشریه «جوانه» از کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم(علیه السلام) استان آذربایجان شرقی موفق به کسب رتبه اول این بخش شد. نشریه اوج از کانون فرهنگی هنری مساجد  استان ایلام و نشریه فاطمه از کانون بسیج هنرمندان استان لرستان نیز دوم و سوم شدند.

همچنین در بخش جمله نویسی نیز علی محمودیان هریس از استان آذربایجان شرقی حائز رتبه شد. آئین داوری چهارمین دوره طرح ملی کوثر رسالت با مشارکت ۸۴۰ اثر در سه بخش نامه ای به حضرت زهرا(سلام الله علیها)، نشریات تجربی و جمله نویسی برگزار شد.

گفتنی است، طرح ملی کوثر رسالت به همت کانون فرهنگی هنری فجر نور مسجد حضرت رقیه(سلام الله علیها) شهرستان اردبیل و با مشارکت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل و حمایت دبیرخانه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به صورت کشوری برگزار شد.


اجرای طرح «عیدانه کتاب» آذربایجان‌شرقی
محمدحسن چمیده فر، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: طرح «عیدانه کتاب» با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» بعد از طرح های کتابفروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب، تابستانه کتاب و پاییزه کتاب پنجمین گام در راستای توجه به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی هاست.

وی با بیان این‌که طرح عیدانه کتاب از ١٥ اسفند تا ١٥ فروردین ماه در کتابفروشی های عضو طرح اجرا می شود، افزود: بهره‌ گیری از فرصت نوروز و سنت ایرانی عیدی دادن، گسترش طرح به تمام استان‌ها، تاکید بر کتابفروشی‌های شاخص و مهم در استان، ارتقای ابزارها و روش‌های نظارتی و کنترلی برای بهبود خدمات و ترغیب و تشویق کتابفروشی‌ها برای عضویت در طرح از جمله اهداف طرح "عیدانه کتاب" هستند.

چمیده فر همچنین هدف اصلی از اجرای این طرح را تعمیق و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: در این طرح سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل ٢٠ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است. خریدار می تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب های عمومی را با ٢٠ درصد تخفیف و کتاب های کودک و نوجوان را با ٢٥ درصد تخفیف از کتابفروشی های عضو طرح عیدانه کتاب خریداری کند.


جشنواره عکس "سرخاب" در تبریز برگزار می‌شود
این جشنواره با هدف ثبت زیبایی‌های تبریز در آستانه تبریز 2018 در دو بخش حرفه‌ای و بخش برگزیدگان مردمی برگزار می‌شود، آئین اختتام این جشنواره اواخر فروردین ماه برگزار خواهد شد و هیئت داوران آن را جواد بهمنش راد، عباس عرب زاده، کریم متقی، محسن بایرام نژاد و سید رضا نیازی تشکیل می‌دهند و داود هوشیار دبیر این جشنواره است.

موضوعات این جشنواره ثبت زیبایی‌ها، جاذبه‌های گردشگری و معماری شهر تبریز، عکاسی صرفاً رنگی از پروژه‌ها، پل‌ها، برج‌ها، نمادها و جاذبه‌های گردشگری، مجتمع‌های فرهنگی و تفریحی مدرن، اماکن مذهبی، تاریخی، نماهای داخلی و بیرونی مساجد، تکایا، زیارتگاه‌ها، خانه‌های قدیمی، بناهای تاریخی، معاصر و مدرن، مفاخر تبریز و آذربایجان، تفرجگاه عون بن علی و ...است.

آغاز ثبت نام و ارسال عکس‌ها به این جشنواره از امروز 8 اسفند است و علاقه مندان می‌توانند تا 20 فروردین 1396 آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند تا پس از داوری در هفته آخر فروردین 1396 از برگزیدگان آن تجلیل شود.

گفتنی است، جوایز برگزیدگان اول تا ششم داوری جشنواره از بیست میلیون ریال تا پنج میلیون ریال خواهد بود و جوایز برگزیدگان مردمی نیز از ده میلیون ریال تا یک میلیون ریال اعطا می‌شود./303/935/ب1

ارسال نظرات