۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۸۴۴۰۱
رییس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان:

قرآن و عترت دو میراث ماندگار پیامبر هستند

رییس دبیرخانه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان گفت: هیچ گاه زمین خالی از عترت و قرآن نمی‌شود و تا روز قیامت پایدار و در کنار یک دیگر هستند کسانی که حتی یکی از این دو را داشته باشند باز هم گمراه می‌شود.
حجت الاسلام غلامرضا عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام عباسی امام جماعت مسجد علی ابن ابیطالب شهرستان زاهدان در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد علی ابن ابیطالب شهرستان زاهدان برگزار شد، گفت: عترت یکی از صفات پیامبر است، که این صفت را حضرت فاطمه زهرا(س) به ارث برده است.

وی ادامه داد: پیامبر در میان ما دو چیز قرار داده است که یکی از آن‌ها کتاب خدا که همان قرآن است و دیگری عترت پیامبر(ص) است، هیچ گاه کسی که این دو را داشته باشد گمراه نمی‌شود، کسانی که حتی یکی از این دو را داشته باشند باز هم گمراه می‌شوند با داشتن این دو راه برای ما باز می‌شود.

حجت الاسلام عباسی افزود: هیچ گاه زمین خالی از عترت و قرآن نمی‌شود و تا روز قیامت پایدار و در کنار یک دیگر هستند، پیامبر(ص)  و امامان(ع) معصوم هستند و هیچ گاه گناهی انجام نمی‌دهند.

رییس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر امامان معصوم دچار اشتباه شوند دیگر مردم به آنان اعتماد نمی‌کنند و دچار شک می‌شوند و آنان را الگو خود قرار نمی‌دهند، پیامبر(ص) یک الگو کامل و بسیار خوبی برای ما می‌تواند باشد.

وی یادآور شد: وهابیت امروزه تفسیر اشتباهی از قرآن انجام می‌دهند، در قرآن هیچ خطا و اشتباهی نیست، قرآن می‌تواند  راه درست را به ما نشان بدهد و ما راه هدایت کند، کسی که بخواهند قرآن را تفسیر کند باید پاک و معصوم باشد.

حجت الاسلام عباسی در پایان ابراز داشت: قرآن آمده است تا ما گم را نشویم و به سوی نور حرکت کنیم، کسی که خودش معصوم نباشد نمی‌تواند مردم را هدایت کند انبیاء آمده‌اند تا مردم را هدایت کنند./203/831/ب1

ارسال نظرات