۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۸۴۴۱۱
معاون نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی همدان:

فاطمه زهرا مصداق بارز ولایتمداری است

حجت الاسلام افلاکیان ا اشاره به اهمیت جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مصداق بارز ولایت مداری بوده و الگوی جامعی برای بشریت است.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی افلاکیان، معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان شب گذشته در مسجد چهار باب الحوائج(ع) همدان با اشاره به اهمیت جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س)، ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) مصداق بارز ولایت مداری بوده و الگوی جامعی برای بشریت است.

وی افزود: در روایتی از امام صادق(ع) است که می فرمایند: این که شیطان بر حضرت آدم سجده نکرد بیانگر آن است که ولی خدا را قبول نداشته و از او تبعیت نکرده و به معنی عدم پذیرش ولایت امیرمؤمنان علی(ع) است.

حجت الاسلام افلاکیان اظهار داشت: از جمله پیامدهای ولایت گریزی شیطان این بود که بعد از 6 هزار سال عبادت از ناحیه خداوند رانده شد، چرا که ولایت ولی خدا حضرت آدم(ع) را نپذیرفت.

وی ادامه داد: گروهی بعد از پیامبر(ص) خلافتی که از ناحیه خداوند بود را کنار گذاشته و به خلافت انتخابی روی آوردند که در نتیجه بشریت را با خسران بزرگی مواجه ساختند.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به این که غرور گناهی بزرگ است، گفت: شیطان با غرور کاذبی که داشت نتوانست در برابر حکم خداوند سر خم کرده و فرمان او را انجام دهد چرا که او عابد بود ولی عبد نبود.

وی تصریح کرد: ما همواره باید مراقب اعمال خود بوده تا دچار گناه بزرگی مثل غرور نشویم تا همیشه فرامین خدا را انجام داده و تابع ولی زمان خود باشیم تا بتوانیم به کمال واقعی برسیم.

حجت الاسلام افلاکیان در ادامه افزود: به تعبیر قرآن کریم تنها کسانی می توانند به حقیقت معارف قرآنی دست پیدا کنند که مورد اطمینان خداوند باشند، از این رو خداوند این قرآن را در نزد ولی خود که عاری از هر گونه اشتباه است سپرده تا محافظ آن باشد.

وی در پایان با اشاره به این که شناخت امام و پیروی از آن امری دشوار است، بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه بارز کسی است که امام زمان خود را شناخته و از او تا پای جان پیروی کرده است و این به آن معنی نیست که همسر امیرمؤمنان(ع) بر خلاف ایشان می شود./979/202/ب2

ارسال نظرات