۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۸۴۴۱۸
متکی:

سوریه و عراق راه حل نظامی ندارد

معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: جریان داعش خطرناکترین، پیچیده ترین و مؤثرترین توطئه ای بود که دشمنان برای مقابله با موج بیداری اسلامی انقلاب اسلامی ایران طراحی و اجرا کردند.
منوچهر متکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، منوچهر متکی، معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی شب گذشته در یادواره شهدای خیابان‌های شهید ظهیری و حدادزاده و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم در مسجد المهدی تبریز اظهار داشت: برگزاری یادواره های شهدا تبیین مکتبی است که مرگ را پایان نمی داند.

وی با بیان این‌که شهادت جلوه ای از رسیدن انسان به کمال و شهید نمونه‌ای تمام عیار از سعادت انسانی است، خاطرنشان کرد: رزمندگان آذربایجان و تبریز در دوران هشت سال دفاع مقدس جلوه‌هایی از ایثار به نمایش گذاشتند که برای همیشه تاریخ در اذهان ملت آگاه ایران خواهد ماند.

متکی با اشاره به این‌که شهدای مدافع حرم نیز ادامه دهنده خط سرخ مکتب حسینی و مرام شهدای جنگ تحمیلی هستند، افزود: شهدای مدافع حریم ولایت و انقلاب اسلامی ایران در دفاع از مرزهای کشور به شهادت رسیدند تا امروز در ملت ایران در شهرها و روستای خود درگیر با دشمن نشوند.

معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دشمنان ملت ایران با هدف براندازی انقلاب اسلامی ایران به حمایت و تجهیز گروهک‌های تروریستی و تکفیری پرداختند، تصریح کرد: جریان داعش، طرحی آمریکایی و اسرائیلی بود که با دلارهای کشورهای عربی منطقه عملیاتی شد.

وی با بیان این‌که جریان داعش خطرناکترین، پیچیده ترین و مؤثرترین توطئه ای بود که دشمنان برای مقابله با موج بیداری اسلامی انقلاب اسلامی ایران طراحی و اجرا کردند، افزود: امروز دلارهای نفتی عربستان سعودی تبدیل به بمب‌ها و سلاح‌هایی شده که در دستان داعش قرار گرفته و هزاران زن و کودک عزاقی، سوری، یمنی و بحرینی را به شهادت می رسانند.

متکی با اشاره به ریشه‌های ظهور جریان داعش در منطقه اظهار داشت: 11 سپتامبر تنها بهانه ای برای تبلیغ اسلام هراسی در منطقه بود، آمریکائی ها با این بهانه به افغانستان و سپس به عراق حمله کردند و پس از حضور 14 ساله به دنبال آن بودند که حکومت هایی متمایل به غرب و علیه ایران در این کشورها روی کار باشد، که البته اینگونه نشد.

وی با بیان این‌که حمله آل سعود به یمن نیز در راستای اهداف صهیونیستی آمریکایی بوده است، گفت: اکنون نزدیک 2 سال از حمله عربستان سعودی به یمن می گذرد و آن ها در باتلاق این کشور گرفتار هستند؛ قطعا تداوم جنگ داعش در عراق و سوریه نیز به زیان آل‌سعود و حامیان غربی‌اش خواهد بود.

معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: دشمن ناگزیر است بپذیرد که سوریه و عراق راه حل نظامی ندارد، اگر حامیان داعش پس از 6 سال برای تضعیف انقلاب اسلامی شکست خورده هستند، باید دانست که در سایه مقاومت و ایستادگی بوده است، اگر مدافعان حرم نبودند؛ امروز معادلات منطقه‌ای به صورت دیگری رقم خورده بود.

متکی در ادامه با اشاره به این‌که داعش خشم مقدس ملت‌های مسلمان علیه رژیم‌های مستکبر و ظالم را به انحراف کشاند و جهان اسلام را درگیر جنگ مذهبی کرد، گفت: داعش وحدت مسلمانان را هدف قرار داد و با ارایه تصویری خشن از اسلام توانست کاری بکند که رژیم صهیونیستی با هزاران میلیارد دلار نتوانسته‌ بود انجام دهد./935/ 202/ص

 

ارسال نظرات