۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۸۴۴۳۹
مشاور امور استان‌های بعثه مقام معظم رهبری خبر داد؛

اعزام 22 هزار کاروان به عتبات عالیات در سال جاری

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری گفت: امسال به غیر از ایام اربعین، 22 هزار کاروان به کربلای معلا اعزام شده و در ایام اربعین هم دو میلیون و 700 هزار زائر ایرانی در آیین عظیم راهپیمایی حضور داشتند.
حجت الاسلام زمانی - مشاور امور استان های بعثه مقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رجبعلی زمانی، مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری، امروز در سفر به خراسان شمالی در دیدار با آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری، با ابلاغ سلام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به محضر آیت‌الله مهمان‌نواز، حضور این علمای بزرگ در استان‌های مختلف کشور را مایه خیر و برکت دانست.

وی اضافه کرد: وجود علمای بزرگ در مناطق مختلف کشور برکات عظیمی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورده و آینده درخشانی را برای این نظام تداعی می‌کند.

حجت‌الاسلام زمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور هیئت ایرانی در جده به منظور مذاکره با طرف عربستانی در مورد اعزام زائران ایرانی به حج، اظهار کرد: این هیئت هنوز در عربستان بوده و مشغول مذاکره است و بعد از بازگشت آنها به کشور نتایج مذاکرات جمع‌بندی خواهد شد.

وی با یادآوری کارشکنی سال گذشته طرف عربستانی درزمینهٔ اعزام زائران ایرانی به حج، افزود: پارسال مسؤولان عربستان برای انجام پرواز و روادید زائران ایرانی شروط غیرمعقولی را مطرح کرده و ازجمله خواستار اعزام زائران ایرانی از کشور ثالث بودند در حالی که اعزام 65 هزار زائر از کشور دیگر، عملی نبود درنتیجه اعزام به طور کلی منتفی شد.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به اینکه امسال مذاکرات با دقت و درایت بیشتری در جریان بوده و تمام جزئیات بحث و بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد ما آمادگی داریم امسال 80 هزار زائر را به حج بفرستیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 21 نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان‌های مختلف کشور، یادآور شد: پارسال به غیر از ایام اربعین، 22 هزار کاروان از ایران به کربلای معلا اعزام شد و در ایام اربعین هم دو میلیون و 700 هزار زائر به عتبات عالیات اعزام شدند.

حجت‌الاسلام زمانی ادامه داد: در بیش از 70 درصد این کاروان‌ها روحانی مبلغ فعالیت می‌کرد که بسیاری از این ‌روحانیان جزء اساتید حوزه و مبلغان برگزیده بودند.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، هم در این دیدار، با تجلیل از خدمات بعثه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: از مجموعه حج و زیارت جز خیر و خوبی ندیده‌ایم.

وی با بیان اینکه انسان باید به وظایف خود آن طور که باید و شاید عمل کند، تصریح کرد: لازم است تلاش‌های مسؤولان در بخش‌های مختلف به‌گونه‌ای باشد که مورد رضای امام زمان (عج) قرار بگیرد.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: در طول سال‌های پس از انقلاب و در نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد الطاف فراوان الهی هستیم؛ از این‌ رو همه ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

گفتنی است، در این دیدار کتاب «حقایق پنهان» که به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی پیرامون زندگی سیاسی امام حسن مجتبی (ع) به رشته تحریر درآمده، به آیت‌الله مهمان‌نواز اهدا شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات