۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۸۴۴۴۲
امام جمعه رفسنجان:

مدافع ولایت بودن را در مکتب حضرت زهرا باید آموخت

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه درس لازمه از مکتب حضرت زهرا نهادینه و حمایت کردن و مدافع ولایت بودن است، گفت: باید بحث امامت و ولایت در جامعه به خوبی نهادینه شود.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین شخصیت بانوی بزرگوار اسلام حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار کرد: از این بانوی بزرگوار می توان در عرصه های مختلف از جمله اخلاق فردی، اجتماعی، خانوادگی و اخلاق و رفتار سیاسی درس بگیریم.

وی با بیان اینکه آن حضرت در بحث اخلاق سیاسی و انظباط اجتماعی راهکارهای بسیار خوبی را به جامعه ارائه دادند، افزود: همه این مسائل در خطبه نورانی حضرت زهرا(س) مشهود است و برای استحکام پایه های حکومت اسلامی قوت و قدرتی که باید نظام ولایی در جامعه داشته باشد همه در خطبه آن حضرت آمده است.

حجت الاسلام رمضانی پور تصریح کرد: بنابراین باید درس های لازمه را از مکتب تنها بانوی عالم خلقت حضرت زهرا(س) بگیریم که هم در زمان حیات مبارک پیامبر رحمت و هم بعد از شهادت آن بزرگوار جبرئیل امین با آن حضرت ارتباط داشتند؛ تسلیت و تعزیت باری تعالی را ابلاغ می کردند و بعضی از مطالب را که لازم بود به آن حضرت بازگو می کردند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: از این رو باید از مکتب نورانی آن حضرت بیشتر استفاده کنیم و یک نظام خوبی برای جامعه خود رقم بزنیم و درس لازمه از مکتب آن حضرت نهادینه و حمایت کردن و مدافع سخت ولایت بودن است که باید بحث امامت و ولایت در جامعه به خوبی نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) درس امامت و ولایت را عملا به ما نشان دادند، بنابراین باید از ولایت و امامت دفاع کنیم و کسانی که خود را شیعه می دانند باید از آن بانو الگو بگیرند و میدان دار ولایت و امامت شوند و این امر تنها با بصیرت و آگاهی کامل محقق می شود.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمامی قرن ها و عصر ها به شمار می رود، یادآور شد: حضرت زهرا(س) در اعتلای ولایت و دفاع از ولایت با همه وجود به عرصه آمد و جان خود را تقدیم خداوند کرد و آن حضرت در همه زمینه ها الگو و اسوه است و باید همگان و به ویژه بانوان به ایشان تاسی کنند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه  از حضرت زهرا(س) باید درس ایثار، ایستادگی و مقاومت در راه حفظ ارزش‌ها را فرا بگیریم، عنوان کرد: باید برای پشتیبانی از ولایت نیز منش و روش آن بانوی بزرگوار را برای خود الگو قرار دهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه استان کرمان میزبان 18 شهید گمنام شده است، اضافه کرد: شهید حسن عبداللهی از شهدای غواص گردان ۴۱۰ لشکر ۴۱ ثارالله تنها شهیدی است که از جمع ۱۸ نفری این شهدا، احراز هویت شده و در شهرستان رفسنجان به خاک سپرده می شود./302/9709/ب1

ارسال نظرات