۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۸۴۴۵۵
با سخنرانی محمدجواد لاریجانی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله میرزاهاشم آملی برگزار می شود

مراسم بزرگداشت آیت الله میرزاهاشم آملی با سخنرانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در آمل برگزار می شود.
آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم بزرگداشت سالروز وفات مرجع عالیقدر تشیع و جهان اسلام حضرت آیت الله میرزا هاشم آملی در آمل برگزار می شود.

این مراسم همراه با یادمان شهدای مدافع حرم شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری و شهید مصطفی زال نژاد و شام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) صورت می گیرد.

این گزارش می افزاید؛ مراسم بزرگداشت آیت الله آملی با سخنرانی دکتر محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و فرزند برومند این مرجع گرانقدر تقلید برگزار می شود.

مراسم با افاضات حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل، مداحی مداحان برجسته کشوری و اجرای برادر بسیجی علی نیکزاد همراه است.

مراسم بزرگداشت سالروز وفات آیت الله میرزاهاشم آملی و یادمان شهدای مدافع حرم در روز پنج شنبه دوازدهم اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد سجادیه آمل واقع در بلوار آزادگان، آزادگان 6، بلوار امام سجاد(ع)، گلستان 6 صورت می گیرد.

گفتنی است، این مراسم به همت دفتر امام جمعه آمل و ستاد برگزاری مراسم مسجد سجادیه آمل برگزار می شود.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت علما و بزرگان امری مهم و اساسی است که باید در این راستا تلاش شایسته ای انجام شود.

وی بیان داشت: ضرورت دارد نسبت به معرفی بزرگان خود کوشا بوده و سیره نورانی و آثار و اندیشه های آنان را به آحاد مردم و نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

امام جمعه آمل تصریح کرد: معرفی اندیشه ها و روش زندگانی علما و بزرگان دینی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و الگوگیری نسل جوان جامعه از این افتخارات ارزنده اثربخشی شایسته ای دارد.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: شهرستان دیار علویان آمل از دیرباز جایگاه علما و بزرگانی است که همواره زمینه ساز خیر و برکات فراوان و ارزشمندی بودند که از جمله آن حضرت آیت الله میرزا هاشم آملی است.

وی بیان داشت: امروز نیز شهرستان آمل افتخارات ارزنده ای همچون حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی دارد که مایه فخر این دیار، ایران اسلامی و جهان اسلام هستند.

گفتنی است، آیت الله میرزاهاشم آملی پس از سالها تلاش و مجاهدت در سن 91 سالگی و در روز هفتم اسفند سال 1371 درگذشت که پیکر ایشان در مرقد مطهر حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم آرام گرفت./1314/303/ب1

ارسال نظرات