۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۸۴۴۷۰
مدیر مدرسه علمیه خواهران الیگودرز:

داشتن انگیزه و هدف لازمه موفقیت طلاب است

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز داشتن انگیزه و هدف را امری مهم در موفقیت طلاب در مسیر طلبگی عنوان کرد و گفت: در پذیرش داوطلبان باید به این مهم توجه شود.
پذیرش طلبه

ربابه نجفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به مهلت نام نویسی داوطلبان ورود به حوزه های علمیه، بیان داشت: باید افرادی مستعد و علاقه مند جذب حوزه شوند.

وی با تأکید بر ضرورت اهمیت توجه به باور و اعتقادات داوطلبان، افزود: داوطلبان ورود به حوزه باید انگیزه، استعداد و هدف داشته باشند تا بتوانند در مسیر طلبگی موفق عمل کنند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز با اشاره به اینکه طلاب از بین مردم و از جنس مردم هستند، خاطرنشان کرد: برای جذب طلاب باید اطلاع رسانی منسجم و دقیق تری در شهرها و روستاها صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود ظرفیتها و استعدادهایی در مناطق محروم و روستاها، عنوان داشت: با اطلاع رسانی باید در جذب این افراد همت بیشتری به کارگرفته شود.

نجفی با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، خاطرنشان کرد: فعالیت در این عرصه و مقابله با هجمه های فرهنگی مسؤولیت طلاب را سنگین تر می کند.

وی با تأکید بر ضرورت اینکه طلاب باید علوم دینی و مهارتهای لازم تبلیغی را فرا بگیرند، اظهار داشت: فعالیت طلاب در عرصه تبلیغ نیازمند ارتقای سطح علمی و تبلیغی است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز با اشاره به پیشرفت علم و دانش و تکنولوژی، بیان داشت: با کسب علم روز و توجه به نیازهای جامعه نباید از دنیای امروز عقب ماند.

وی در ادامه به وضعیت مدارس علمیه اشاره و عنوان کرد: مدارس از نظر ساخت و ساز و کمی دارای وضعیت مناسبی هستند و هر روز وضعیت کمی مدارس بهتر می شود.

نجفی وضعیت کیفی مدارس علمیه خواهران به ویژه مدارس خواهران استان لرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای ارتقای سطح کیفی در مدارس باید ابتدا اساتیدی مجرب و خلاق پرورش داد که بتوانند با انتقال علوم طلابی توانمند و مستعد تربیت کنند.

وی پژوهش را لازمه موفقیت طلاب در امر تحصیل و فعالیتهای تبلیغ دانست و گفت: با ارتقای سطح علمی و پژوهشی طلاب و توجه به امر کیفی این فعالیتها باید تواناییهای تبلیغی طلاب را تقویت کرد./9459/302/ب2

ارسال نظرات