۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۸۴۴۷۶
مدیر مدرسه علمیه خواهران ازنا مطرح کرد؛

ارائه شیوه های آموزشی از عوامل مهم در رشد کیفی مدارس علمیه

مدیر مدرسه علمیه نجمیه ازنا توجه به رشد کیفی در مدارس علمیه را ضروری خواند و گفت: یکی از راه های تقویت و ارتقای رشد کیفی در مدارس ارائه شیوه های آموزشی است.
کلاس درس حوزه علميه خواهران

کبری طاهرنژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، پذیرش طلاب در حوزه های علمیه خواهران را نظام مند دانست و بیان کرد: این اقدام امری مهم در پذیرش افراد توانمند به حوزه است.

وی با اشاره به پذیرش طلاب پس از برگزاری آزمون، گزینش میدانی و دوره های مصاحبه، افزود: این اقدامات در راستای جذب علاقه مندان و افرادی که استعداد طلبگی را دارند صورت می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه نجمیه ازنا در ادامه به وضعیت کمی و کیفی مدارس علمیه اشاره و عنوان کرد: برای ارتقای وضعیت کیفی در مدارس کم شدن حجم دروس حوزه برای بانوان طلبه اثرگذار است.

وی کاهش حجم کتب و حفظ مطالب را امری مهم در جهت رشد کیفی دانست و اظهار داشت: برای ارتقای وضعیت کیفی باید به شیوه های آموزشی نیز توجه بیشتری شود.

طاهرنژاد با تأکید بر ضرورت حفظ شیوه های سنتی تدریس در حوزه بیان داشت: در کنار این روشها باید از شیوه های نوین نیز در جهت انتقال مفاهیم علمی به طلاب بهره مند شد.

وی در ادامه نصب بنر، تبلیغ چهره به چهره، همکاری طلاب با حلقه های صالحین بسیج، سخنرانی در دبیرستانها و مدارس راهنمایی، همکاری با سازمان تبلیغات و استفاده از ظرفیت ائمه جماعات در سطح شهر و مناطق روستایی را از جمله فعالیتهای تبلیغی در جهت اطلاع رسانی در جذب طلاب عنوان کرد.

مدیر مدرسه علمیه نجمیه ازنا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جهت نحوه و زمان پذیرش مدارس علمیه را امری مهم در بالا رفتن آمار داوطلبان دانست و گفت: در سایه بالا بودن آمار پذیرش می توان افراد با استعداد و توانمند را شناسایی و جذب کرد.

طاهرنژاد در ادامه از فعالیت 9 طلبه خواهر مدرسه علمیه نجمیه خبر داد و خاطرنشان کرد: خواهران مبلغ در مناسبتهای دینی و مذهبی در مدارس، مساجد، جلسات خانگی و دیگر مکانهای تبلیغی به فعالیت می پردازند.

وی تبلیغ را لازمه بصیرت افزایی در جامعه به ویژه بین نسل جوان عنوان کرد و گفت: در سایه بصیرت بخشی و تبیین تعالیم و دستورات دینی هجمه های فرهنگی خنثی می شود./9459/302/ب2

ارسال نظرات