۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۸۴۴۷۹
امام جمعه بجنورد:

جذب جوانان دغدغه اصلی ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اکنون یکی از مشکلاتی که اکثر مساجد با آن رو به رو هستند حضور کم رونق جوانان و نوجوان است، گفت: به همین دلیل باید جذب جوانان دغدغه اصلی ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی ‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد، ظهر امروز در همایش «مساجد هسته مقاومت فرهنگی» که با حضور ائمه جماعات و اعضای هیئت ‌امنای مساجد استان در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: امام جماعت، محور اصلی هر مسجد بوده و دیگر ارکان مسجد باید با مدیریت و راهنمایی‌های امام جماعت برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های مساجد تلاش کنند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، افزود: امام جماعت مسجد، در عین‌ حال که محور اصلی مسجد است باید دارای سه خصلت ورع و تقوای الهی که بین او و گناه دیوار مستحکم بسازد، حلم و بردباری و سعه ‌صدر هنگام عصبانیت که از شاخصه‌های مهم هر فرد است و رأفت و مهربانی در برابر همه افراد و رفتار کردن مانند پدری مهربان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام جماعت مسجد قلب تپنده مسجد است، اضافه کرد: همان‌گونه که مأموریت قلب، رساندن خون به تمام بدن است امام جماعت هم باید به‌ تمامی رکن‌های مسجد انرژی ببخشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: ائمه جماعات باید به دیگر ارکان مسجد خوراک فکری و مدیریتی تزریق کند و با همکاری همه اعضای متصدی مسجد، برای احصای نقاط ضعف و قوت و برنامه‌ریزی برای رفع نواقص و ارتقای قوت‌های مسجد اقدام کنند.

وی یکی از مشکلات بزرگ مساجد را کم رونق بودن مسجد و خالی بودن آنها از حضور نوجوانان و جوانان دانست و از همه مدیران مساجد به‌ویژه ائمه جماعات و اعضای هیئت ‌امنای مساجد خواست با برنامه‌ریزی‌های دقیق و جوان محور، برای جذب این اقشار اقدامات بهتری انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: واقعیت آن است که یکی از مشکلاتی که اکثر مساجد با آن روبرو هستند حضور کم رونق جوانان و نوجوان است؛ از این‌ رو ضروری است همه رکن‌های تشکیل‌دهنده مساجد برای حضور بیشتر نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی افزود: اگر حضور جوانان در مساجد بیشتر شود، بدون شک مساجد از حالت غم‌زدگی و افسردگی بیرون خواهند آمد.

وی خاطرنشان کرد: مسجد حصار و هسته اصلی فرهنگ و مهد مهر خدا است؛ به همین دلیل باید آسیب‌هایی نظیر مسجد گریزی جوانان مورد بررسی قرار گیرد تا نسل نو این انقلاب از فرهنگ اصیل اسلامی دور نمانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مسجد جایگاه خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است، اضافه کرد: مساجد محل جمع شدن و جمعی فکر کردن و مطالبه کردن آسیب‌های جامعه است؛ از این‌ رو باید در مساجد همیشه بر روی مؤمنان باز باشد./9314/202/ب2

ارسال نظرات