۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۸۴۵۰۹
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

حضرت فاطمه بهترین و کامل‌ترین الگو برای همه عالم است

مشاور عالی امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری با تأکید بر ضرورت الگوگیری از حضرت فاطمه(س) در تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی، گفت: این بانوی بزرگوار نه‌تنها الگوی مناسبی برای مسلمانان بلکه بهترین و کامل‌ترین الگو و اسوه برای همه عالم است.
حجت الاسلام زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رجبعلی زمانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امروز در جمع سربازان و فرماندهان نیروی زمینی ارتش شهید دلجویان خراسان شمالی، با تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم در حوزه‌های مختلف زندگی خود از این بانوی بزرگوار الگوبرداری کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) هدیه خداوند به پیامبر گرامی اسلام (ص) بود، افزود: وقتی هدیه ‌دهنده خدا بوده و هدیه‌ گیرنده رسول اکرم (ص) باشد طبیعتاً باید هدیه بسیار ارزشمند باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: این هدیه به‌اندازه‌ای ارزش دارد که در برابر تمام عالم و آدم جلوه می‌کند؛ ازاین‌رو حضرت محمد (ص) بیشتر از تمام مردم دنیا دختر خود را احترام و اعزاز می‌کرد و ما هم باید این احترام‌گذاری را در زندگی فردی و اجتماعی خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فاطمه‌شناسی یک درس است، بر شناخت و معرفت بیشتر نسبت به دخت نبی مکرم اسلام تأکید کرد و افزود: باید اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان شناخت بیشتری نسبت به این بانوی بزرگوار دنیای اسلام کسب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: رسول گرامی اسلام حضرت فاطمه (س) را برترین زنان عالم دانسته و مقام بسیار والایی برای این هدیه الهی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت زندگی فاطمی و الگوگیری از سبک و سیره حضرت زهرا (س)، اضافه کرد: این بانوی بزرگوار در تمامی شئون فردی و اجتماعی ازجمله همسرداری، تربیت فرزند، ولایت مداری، قناعت و غیره بهترین الگوی برای بانوان جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) به‌اندازه‌ای جلوه دارد که ائمه (ع) ازجمله امام صادق (ع) بر احترام و اعزاز افرادی که دارای نام فاطمه هستند تأکید کرده‌اند؛ ازاین‌رو ما هم باید به خواهر و یا مادر خود که مزین به نام فاطمه هستند، احترام ویژه‌ای بگذاریم.

وی تصریح کرد: باید در زندگی فردی و اجتماعی خود سبک و سیره فاطمی را اجرایی کنیم و تلاش کنیم زندگی ما برگرفته از حیات طیبه حضرت فاطمه (س) باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) عزیزترین فرد در پیش پیامبر اکرم (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و سایر اهل بیت (ع) بود و به همین دلیل هم افزون بر مسلمانان، برای همه عالم الگو و اسوه است.

وی با بیان اینکه برای نجات خود از گرفتاری‌ها و مشکلات راهی غیر از مشی و راه این بانوی بزرگوار نداریم، تصریح کرد: مشی اقتصادی حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است./9314/202/ب1

ارسال نظرات