۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۸۴۵۱۰
امام جمعه جیرفت:

مذاکره نکردن با دشمن از درس های فاطمی است

حجت الاسلام کرمی پور با بیان اینکه باید در مسیر ولایت حرکت کنیم، گفت: مذاکره نکردن حضرت زهرا(س) با دشمنانش درسی است که باید از فاطمیه گرفت و آن حضرت ولایت را با دشمنانش معامله نکرد.
امام جمعه جیرفت

 حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) درباره شخصیت آن بانوی بزرگوار اظهار کرد: از ایام فاطمیه می توان دو درس مهم گرفت؛ نخست مقدم داشتن ولایت و امامت بر اشخاص، حال هر کسی می خواهد باشد، که حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) خود را فدای این جایگاه کردند تا اسلام و ولایت زنده بماند.

وی بیان کرد: حضرت زهرا(س) نخستین شهیدی است که خود را فدای ولایت کرد و پیامبر خدا آن حضرت را همیشه تجلیل می کردند و درباره آن حضرت فرمودند «من هر وقت بخواهم بوی بهشت را استشمام کنم فاطمه را می بوییم».

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه باید در مسیر ولایت حرکت کنیم، تصریح کرد: باید ولایت و امامت، امام زمان و نائب ایشان را در هر زمان و مکانی مقدم بر خود بدانیم و این درسی است که باید از فاطمیه گرفت و امروز اگر ولایت تضعیف شود، اسلام و شیعه نیز ضعیف می شود.

حجت الاسلام کرمی پور ادامه داد: مذاکره نکردن حضرت زهرا(س) با دشمنانش دومین درسی است که باید از فاطمیه گرفت و آن حضرت ولایت را با دشمنانش معامله نکرد و این درس مهم یعنی مذاکره نکردن با دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ولایتی و علوی هستیم باید درس های فاطمی را در زندگی خود پیاده کنیم و عدم مذاکره با دشمن درسی است که آن حضرت به ما آموختند؛ بنابراین نباید اسلام و انقلاب را با دشمنان معامله کرد و آن حضرت در راه ولایت جان خود را تقدیم کرد.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه آیات زیادی در شأن آن حضرت وارده شده است، افزود: سوره کوثر نشان از جایگاه والای آن بانوی بزرگوار است، بنابراین باید نسل جوان را با  مکتب علوی و فاطمی آشنا کرد.

حجت الاسلام کرمی پور اضافه کرد: آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) باید با حضور گسترده دوستداران اهل بیت(ع) برگزار شود و سخنرانان و مداحان باید خطبه این بانوی بزرگوار را برای عزاداران تبیین کنند.

وی عنوان کرد: مراسمات ایام فاطمیه باید با هدف ترویج اندیشه های فاطمی و تبیین سیره ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا (س)، الگوسازی سیره آن حضرت برگزار شود تا بتوانیم از زندگی سراسر نورانیت و معنویت آن حضرت در زندگی خود بهره ببریم.

امام جمعه جیرفت یادآور شد: بنابراین باید در جامعه به عهد خود با امامت و ولایت عمل کنیم تا به تکامل دست یابیم و زندگی حضرت زهرا(س) از همه ابعاد مختلف سراسر الگو است و همانطور که به شعائر حسینی پرداخته می شود باید به شعائر سایر ائمه به طور خاص شعائر فاطمی نیز پرداخته شود./302/9709/ب1

ارسال نظرات