۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۸۴۶۱۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

ائمه جمعه نسبت به مسائل سیاسی موضع‌گیری کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت موضع گیری ائمه جمعه‌ در مسائل سیاسی، گفت: روش و منش رهبر معظم انقلاب در مسائل سیاسی باید برای ائمه جمعه الگو باشد.
نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی عصر امروز در نشست فصلی با ائمه جمعه شهرستانهای استان، با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد:  امامت جمعه توفیقی بزرگ و رسالتی سنگین است که بر عهده ما گذاشته شده است که با وجود مشکلات فراوان می تواند در هدایت معنوی و اخلاقی جامعه اثرگذار عمل کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: تریبون نماز جمعه، جلسات شورای اداری و جلسات با مسؤولان از جمله راهکارهایی است که می‌توان مشکلات جامعه را مطرح کرد.

وی به مشکلات حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی اشاره و تأکید کرد: باید بر این مسأله دقت کنیم و مسؤولان استان و شهرستان‌ها را نسبت به این مشکلات حساس کنیم.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به نقش قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) در مقابله با تهاجم دشمنان، گفت: تنها راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی، توسعه و افزایش معرفت و بصیرت دینی، بر پایه قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه را در شهرستان‌ها احیا کنند، گفت: ائمه جمعه‌ها باید برنامه‌های قرآنی به‌ویژه تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه را در دستور کار قرار دهند؛ توجه به قرآن و نهج‌البلاغه یک نیاز ضروری برای جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به موضوع گیری ائمه جمعه‌ها در مسائل سیاسی، خاطرنشان کرد: روش و منش مقام معظم رهبری در مسائل سیاسی باید برای ائمه جمعه الگو باشد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: جامعه امروز برای زندگی سالم با تمام وجود، خواهان بازگشت اخلاق و ارزش‌های انسانی است و بیشترین مشکلات که در جامعه مشاهده می‌شود نتیجه کمبود مباحث اخلاقی در جامعه است و ائمه جمعه باید مباحث اخلاقی را با جدیت در تریبون نماز جمعه پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام کریم حسینخانی، مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی سیستم ساماندهی امور روحانیون و مساجد و همچنین اتوماسیون اداری برای دفاتر ائمه جمعه گفت: نماز جمعه قرارگاه بصیرت افزایی جامعه است و دشمنان ما از برپایی اجتماعاتی که وحدت و همدلی در آن حاکم باشد ترس و وحشت دارند.

نشست فصلی ائمه جمعه شهرستانهای آذربایجان غربی امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در دفتر امام‌جمعه ارومیه برگزار شد.

گفتنی است، مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) نیز امروز با حضور روحانیون شهرستان ارومیه در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حیدری زاد، امام جمعه نقده در رابطه با فضائل و جایگاه معنوی حضرت فاطمه (س) سخنرانی کرد.

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با مرثیه سرایی و نوحه خوانی به پایان رسید./936/202/ب2

ارسال نظرات