۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۸۴۶۵۴
معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان:

حضرت زهرا الگوی کامل نفاق زدایی در جامعه است

حجت الاسلام افلاکیان گفت: دکترین مهدویت این است که جامعه ای عاری از نفاق تشکیل شود و الگوی آنها از نفاق زدایی در جامعه حضرت زهرا(س) است چرا که ایشان نمونه بارز کسی است که در راه نفاق زدایی به شهادت رسید.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد ابراهیم افلاکیان معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان در جلسه ای که شب گذشته در امامزاده عبدالله همدان که به مناسبت ایام فاطمیه(س) برگزار شد با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا(س) ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) با نفاق زمانه خود مبارزه جدی کرد.

وی ادامه داد: ولایت مساله مهمی برای رسیدن به کمال است و هرکس که ولی زمان خود را بشناسد و از او در هر حال تبعیت محض داشته باشد طعم خوش بندگی خدا را به خوبی چشیده است.

حجت الاسلام افلاکیان خاطرنشان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) است که ایشان می فرمایند: هیچ پیامبری مثل محمد مصطفی(ص) در طول هدایت بشری مورد اذیت قرار نگرفت چرا که هر قدر که هدف بزرگتر باشد زحمت بیشتری ر هم می طلبد.

وی تصریح کرد: پیامبر در عصر خود ظهور کرده تا جهانی بدون شرک را پایه ریزی کند و با جهلی که مردم آن زمان داشتند متحمل سختی های بسیاری شد چون هدف شرک زدایی از جامعه آن روز هدف کمی نبود.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با رنجش های بسیاری که پیامبر(ص) در ایجاد جامعه بدون شرک کشید سبب شد تا خداوند ایشان را صاحب خلق عظیم و اسوه حسنه برای همگان بخواند.

وی ابراز داشت: در روایت دیگری از امام صادق(ع) است که می فرمایند: هیچ یک از اوصیا مانند حضرت بقیه الله اعظم(عج) متحمل زحمت نمی شود چراکه ایشان در امتداد راه پیامبر آخر الزمان برای شکل گیری جامعه ای بدون نقاق تلاش خواهد کرد و این هدف عمیق و بزرگی است که زحمت بیشتری را هم می طلبد.

حجت الاسلام افلاکیان در ادامه اظهار داشت: دکترین مهدویت این است که جامعه ای عاری از نفاق تشکیل شود و الگوی آنها از نفاق زدایی در جامعه حضرت زهرا(س) است چرا که ایشان نمونه بارز کسی است که در راه نفاق زدایی به شهادت رسید.

وی در پایان افزود: از آن جا که حضرت ولی عصر(عج) حضرت فاطمه(س) را به عنوان الگوی خود برای نفاق زدایی قرار داده، زهرای مرضیه(س) فهرستی از روش هی نفاق زدایی را در خطبه فدکیه بیان داشته که از طریق ولایت ما را به ساحل سعادت دنیا آخرت هدایت می کند./202/979/ب1

ارسال نظرات