۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۸۴۶۵۸
امام جمعه بابلکنار:

سبک زندگی فاطمی در جامعه تبیین شود

حجت الاسلام بابائیان حضرت زهرا(س) را الگویی بی نظیر در دفاع از حریم ولایت خواند و گفت: نیازمند نهادینه شدن و درکی درست از فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی هستیم تا به عنوان یک سبک زندگی برتر جلوه گر شود.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه شب گذشته در مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) در شهر مرزیکلا با اشاره به اینکه ما نیازمند تبیین و بازشناسی سیره زندگی حضرت زهرا(س) هستیم، گفت: حضرت زهرا(س) الگویی همه جانبه برای تمام بشریت است و به عنوان سومین مخلوق برتر در جهان آفرینش امروز نه تنها برای بانوان بلکه برای همه آحاد جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شناخت با معرفت از زندگی و جلوه های شخصیتی حضرت زهرا(س) در ابعادی مانند آیین همسرداری، تربیت فرزندان، دفاع از ولایت و اسلام، مبارزه سیاسی و اجتماعی و مقابله جدی با انحراف در جامعه، بیانگر یک روش انقلابی در روش و سبک زندگی است.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه سبک زندگی فاطمی را یک سبک زندگی منحصر به فرد بیان کرد و اظهار داشت: ما نیازمند نهادینه شدن و درک درست از فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی هستیم تا به عنوان یک سبک زندگی برتر جلوه گر شود.

وی حضور پررنگ و جدی حضرت زهرا(س) را برای مقابله با انحراف جامعه بعد از رحلت پیامبر(ص) مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: یادآوری وصایای پیامبر(ص) و بصیرت افزایی در خصوص خطرات دور شدن از مسیر ولایت برای زنان مهاجر و انصار از سوی حضرت زهرا(س) در ملاقات مختلف با زنان مدینه صورت گرفت تا آنکه حجت برای جامعه اسلامی تمام شود.

امام جمعه بابلکنار یکی از دلایل ارتباط گیری حضرت زهرا(س) با زنان مدینه را نقش و تاثیر زنان در الگوی رفتاری و عملی جامعه بیان کرد و گفت: زنان از دیدگاه حضرت زهرا(س) نه تنها یک نقشی حاشیه ای نیست بلکه نقشی به مراتب اثر گذارتر از دیگر آحاد است هر چند حضوری ظاهری در جامعه نداشته باشند.

وی اذعان کرد: حضرت زهرا(س) با بیان گلایه مندی و شکایت از مردان مدینه در عدم دفاع از ولایت و امامت و اجرای وصیت پیامبر(ص)، از بانوان به عنوان سفیران و انتقال دهندگان پیام خود به مردان سست عنصر مدینه بهره گرفت.

حجت الاسلام بابائیان ضمن تشریح دلایل حضور حضرت زهرا(س) به درب منازل سران انصار و مهاجرین پرداخت و تاکید کرد: اقدام ویژه حضرت زهرا(س) برای حضور در منازل بزرگان و افراد تاثیر گذار مهاجر و انصار در یادآوری وصایای پیامبر(ص)، خود گویای تاثیر خواص در هدایت افکار عمومی جامعه به سوی تعالی و یا انحطاط دارد.

استاد حوزه علمیه خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) را یکی از سخنرانی های بسیار مهم و کم نظیر در تاریخ خواند و اظهار داشت: خطبه های غرای بانوی دو عالم به بهانه غصب فدک، مناسبات سیاسی و اجتماعی آن عصر را تغییر داد و یک سند مهم تاریخی برای الگوگیری و لزوم هوشیاری مدعیان و پیروان ولایت حضوری همیشه در صحنه است.

وی افزود: سیره حضرت زهرا(س) نشان داد که هر گاه مردان یک جامعه در امر حمایت از ولایت کوتاهی کردند، زنان باید با ورود در این عرصه تکلیف سیاسی و اجتماعی خود را به انجام برسانند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابلکنار یکی دیگر از روش های مبارزه حضرت زهرا(س) را با انحراف گریه و شکایت از مردم به پیامبر(ص) بیان کرد و گفت: بهره گیری حضرت زهرا(س) از ابزار گریه برای آگاهی بخشی به مردم عصر بعد از رحلت پیامبر(ص) یکی از روش های خاص آن حضرت بود که از عنصر عاطفه و احساس بهره می برد.

وی سکوت حضرت زهرا(س) پس از عدم نتیجه از روش های گذشته در ایام پایانی عمر مبارک آن حضرت را یکی دیگر از روش های آگاهی بخشی به جامعه عنوان کرد و ادامه داد: وصیت آن بانوی بزرگوار برای دفن شبانه و مخفیانه آن حضرت در ادامه مبارزه سکوت آن حضرت بود که در حقیقت فریادی ماندگار در تاریخ در اعتراض به اوضاع آن زمان و شکستن حریم ولایت شد.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که هر غفلت و کوتاهی در دفاع از حریم ولایت، جامعه را با خطرهای مختلفی مواجه می کند، اظهار داشت: عدم حضور جدی خواص و عوام برای دفاع از ولایت و مقابله با انحراف، زمینه ساز  فاجعه ای مانند عاشورا است./202/1313/ب1

ارسال نظرات