۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۶۶۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان:

شتاب برای کسب بهشت و مغفرت الهی ویژگی مؤمنان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان گفت: تمام مؤمنان تاریخ برای کسب بهشت و مغفرت الهی با شتاب حرکت کردند.
حجت االسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه سیدالشهدا(ع) برگزار شد، گفت: امیرمومنان علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: برخی از انسان‌ها در طلب مغفرت الهی و رسیدن به بهشت شتاب دارند با این سرعت اهل نجات هستند.

وی افزود: مغفرت مسأله کمی نیست گناهان بسیاری از ما در اثر ضعف در اراده، ایمان و اخلاق است، طلب مغفرت کمک می‌کند که این گناهان از پرونده انسان پاک شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان اضافه کرد: در این صورت در قیامت محاسبه پرونده انسان آسان می‌شود در حساب یسیر صاحب پرونده دغدغه ندارد، ناراحت نیست چراکه یقین دارد عاقبت او به خیر می‌شود و با تمام شدن محاسبه وارد بهشت می‌شود.

استاد حوزه علمیه گفت: با توجه به اینکه در عرصه قیامت جمعیت زیادی در صف محاسبه هستند بر اساس فرموده پیامبر(ص) «کسانی که دارای حساب یسیر هستند زمان حساب‌رسی آنها کمتر از یک نماز عصر است».

وی افزود: ممکن است برخی تعجب کنند چگونه خداوند می‌تواند در یک لحظه به حساب میلیاردها انسان رسیدگی کند اگر همین افراد به انواع مخلوقات خداوند در روی خشکی و دریا توجه کنند می‌بینند که هر 24 ساعت روزی میلیاردها میلیارد مخلوق خود را فراهم کرده و هیچ‌کدام را فراموش نمی‌کند.

این مفسر قرآن کریم بابیان اینکه سرعت در حساب‌رسی در ذات خداوند است، تصریح کرد: اگر خداوند ما را نیامرزد و رحمتش را شامل حال ما نکند سرمایه‌های وجودی ما تباه می‌شود.

خطیب مشهور ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «برای طلب مغفرت و بهشت با قدم اخلاق پسندیده و عمل صالح شتاب کنید»؛ تمام مؤمنان تاریخ برای کسب بهشت و مغفرت الهی با شتاب حرکت کردند./202/807/ب1

ارسال نظرات