۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۸۴۶۸۰
امام جمعه سنقر:

لباس روحانیت تداعی کننده دعوت انبیا به خداوند متعال است

امام جمعه سنقر در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه سنقر گفت: لباس روحانیت تداعی کننده دعوت انبیا به خدا، قیامت، وحی و آسمان است و این تداعی افزون بر اینکه برای روحانیت ارزش دارد به انسانها نیز ارزش و اعتبار می بخشد.
امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری امام جمعه شهرستان سنقر ظهر امروز در مراسمی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از شخصیت های بزرگ اسلام و از عجایب خلقت است.

امام جمعه شهرستان سنقر تصریح کرد: بانویی که خداوند سبحان رضایت او را معیار رضایت خود قرار داد و ناراحتی او را معیار غضب خود قرار داد، حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه و الگویی تا روز قیامت است.

وی با اشاره به القاب برترین بانوی جهان هستی گفت: صدیقه، مبارکه، زکیه، راضیه، زهرا از القاب زیبای حضرت فاطمه زهرا (س)است، کرامت و فضیلت این بانو به حدی است که احادیث نبوی نمایانگر شان و مرتبه ایشان در نزد پیامبر اسلام است.

استاد حوزه علمیه در ادامه در جمع طلاب و مراسم عمامه گذاری یک نفر از طلاب حوزه علمیه شهرستان سنقر اظهار داشت: برتن کردن لباس روحانیت یعنی آمادگی ترویج و تبیین شریعت الهی و ارائه خدمات دینی و اجتماعی را به مردم و جامعه داشت.

این مسؤول در ادامه افزود: لباس روحانیت تداعی کننده دعوت انبیا به خدا، قیامت، وحی و آسمان است و این تداعی علاوه بر اینکه برای روحانیت ارزش دارد به انسانها نیز ارزش و اعتبار می بخشد.

حجت الاسلام صفدری تاکید کرد: پوشیدن لباس روحانیت توسط طلاب سبب خواهد شد که راهی را که انتخاب کرده اند با صلابت و قدرت ادامه داده و از ارزشهای اسلام ناب محمدی صیانت و پاسداری کنند.

امام جمعه شهرستان سنقر ادامه داد: حضور طلاب با لباس روحانیت در بین مردم و اجتماع خود نوعی ترویج و تبیین اسلام است، لباس روحانیت اسلام را تبلیغ کرده و وظیفه روحانی و طلبه را خطیر خواهد کرد.

این مسؤول در پایان بیان داشت: همانطور که لباس روحانیت به طلاب ارزش می بخشد طلاب نیز جایگاه این لباس را حفظ کرده و همچون ائمه اطهار علیهم السلام با استفاده از این مهم اسلام و انقلاب را به جهان صادر کنند.

لازم به ذکر است آقای مجید امیری نافع به دستان حجت الاسلام مجید صفدری امام جمعه شهرستان سنقر معمم شد./203/857/ب1

ارسال نظرات