۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۸۴۶۹۱
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

حوزه علمیه نیازمند طلاب مستعد و انقلابی است

نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه در پذیرش طلاب مستعد و انقلابی دقت ویژه باید صورت گیرد، گفت: حوزه نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز ثبت نام متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه، گفت: همه افراد دلسوز اعم از والدین و اساتید حوزه علمیه که نسبت به سرنوشت جوانان احساس مسؤولیت می‌کنند باید در جذب جوانان به فراگیری علوم دینی در حوزه‌های علمیه تلاشی جدی داشته باشند.

وی افزود: والدین و مسؤولان ذی‌ربط می‌توانند با محبتی که نسبت به فرزندان و متقاضیان ثبت نام می‌کنند افرادی را که خوش استعداد و دارای آینده‌ای روشن هستند جذب حوزه علمیه کرده و در تربیت دینی آنان تاثیر ارزنده‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در ادامه با تاکید بر اینکه مسؤولان حوزه علمیه باید در جذب طلاب مستعد دقت ویژه داشته باشند، ابراز کرد: باید توجه داشت که از بین متقاضیان افرادی که دارای استعداد، هوش و دارای نجابت خانوادگی هستند گزینش شوند تا با تربیت دینی و انقلابی افرادی تاثیرگذار برای جامعه محسوب شوند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: حوزه علمیه اساسی‌ترین نقش را در کاهش آسیب‌های اجتماعی در طول تاریخ برعهده داشته و امروز نیز این چنین است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هر چه نیروی انقلابی و خدوم در حوزه علمیه و جامعه بیشتر باشد تاثیر چشمگیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی مشاهده خواهد شد./302/813/ب1

ارسال نظرات