۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۸۴۷۱۱
آیت الله طبسی:

حضرت فاطمه نگران انحراف امت پیامبر بود

آیت الله طبسی گفت: حضرت صدیقه کبری(س) نگران تغییر مسیر امت رسول خدا(ص) بود و پیام ایشان از موضع گیری و سخنرانی ها، غدیری ماندن مردم بود.
نجم الدین طبسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله نجم الدین طبسی، پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور عزاداران و اردتمندان اهل بیت(ع) در مسجد قائمیه اهواز برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، ابراز داشت: حضرت با موضع گیری سخت و سخنرانی ها به دنبال چه بود؟

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به این که فدک متعلق به حضرت فاطمه زهرا(س) بود اما آیا حضرت با سخنرانی و موضع گیری می خواست آن را پس بگیرد، ادامه داد: فرض اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) به دنبال فدک بود اما باز هم احقاق حق به شمار می آید و مشکلی در آن وجود ندارد.

آیت الله طبسی با بیان این که حضرت صدیقه کبری(س) نسخه حضرت محمد مصطفی(ص) هستند و از موضع گیری ها به دنبال هدف فراتر و مسأله والاتری بودند، گفت: دغدغه ای که در پیامبراکرم(ص) نسبت به امت و هدایتگری آنان وجود داشت به حضرت فاطمه زهرا(س) منتقل شده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که حضرت صدیقه کبری(س) نگران تغییر مسیر رسول خدا(ص) بود و پیام ایشان از موضع گیری و سخنرانی ها، غدیری ماندن مردم بود، ادامه داد: غدیری که خداوند در قرآن می فرمایند «الْیَوْمَ اَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَاَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَهٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ».

وی با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) می دانست که زود شهید خواهد شد اما به دنبال احیای غدیر بود تا مردم منحرف و گمراه نشوند و ولایتمداری در میان امت حفظ شود، بیان داشت: امروزه نیز پول های بلاد اسلامی خرج ویرانی کشورهای اسلامی همچون عراق که به تازگی 4 میلیون نفر آواره شدند، می شود.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: در کشور یمن 480 هزار مسجد، مؤسسه، درمانگاه و دیگر بخش های مورد نیاز مردم از سوی کسانی که مدعی خادمین الحرمین هستند با خاک یکسان شد.

آیت الله طبسی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) پرچم ولایت را در دست گرفت و تا آخرین لحظه به پا خواست که نخستین شهید خود یعنی محسن را هم فدا کرد، اظهار داشت: ایشان فریاد می زدند که چرا در برابر مظلوم ها سکوت کرده اید؛ چراکه دارند به اسلام جفا می کنند.

گفتنی است، پس از سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مراسم روضه و سینه زنی از سوی ذاکر اهل بیت(ع) حجت الاسلام شحیطاط صورت گرفت و در پایان نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله محسن حیدری؛ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز اقامه شد./202/9453/ب1

ارسال نظرات