۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۸۴۷۱۴
امام جمعه منوجان:

حرکت در مسیر علوی و فاطمی سبب یأس دشمنان می شود

حجت الاسلام رضوانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) زمینه مناسبی برای وحدت اسلامی است، گفت: دشمنان اسلام در بُعد معنوی به دنبال این هستند که مسیرهای اصلی ما را مخدوش کنند، بنابراین ما باید مسیر علوی و فاطمی را انتخاب کنیم تا دشمنان از اهداف خود مأیوس شوند.
امام جمعه منوجان

حجت الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) به ویژگی های برجسته آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) افتخار حضرت علی(ع) است، و آن حضرت از هر پلیدی جدا شده و نیاز جامعه اسلامی برگشتن به مکتب زندگی حضرت فاطمه(س) است و مسیر اصلی زندگی ما باید زندگی ایشان و فرزندان بزرگوارشان باشد.

وی بیان کرد: شخصیت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا(س) زمینه مناسبی برای وحدت اسلامی است و دشمنان اسلام در بُعد معنوی به دنبال این هستند که مسیرهای اصلی ما را مخدوش کنند، بنابراین ما باید مسیر علوی و فاطمی را انتخاب کنیم تا دشمنان از اهداف خود مأیوس شوند.

حجت الاسلام رضوانی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نوری از معارف الهی است، تصریح کرد: ایشان منشأ وحدت اسلامی هستند؛ و حتی اهل سنت نیز به آن حضرت ابراز محبت می کنند و باید محب حضرت زهرا(س) باشیم و شیوه زندگی را از ایشان الگو بگیریم.

امام جمعه منوجان خاطرنشان کرد: زندگی و سیره حضرت فاطمه(س) الگوی تمام و کمالی برای همه مسلمانان و بشریت است و ولایت‌پذیری، ولایت‌مداری و ولایت محوری و دفاع از ولایت از مهم ترین درس های آن حضرت بود.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم راه حضرت فاطمه(س) را ادامه دهیم باید ولایت‌پذیر، ولایت‌مدار و مطیع و مدافع ولایت باشیم و تا پای جان نیز این ولایت‌مداری خود را حفظ کنیم و حضرت فاطمه زهرا(س) بالاترین جایگاه را در نزد خداوند تبارک و تعالی  دارد؛ چرا که در راه دفاع از ولایت و امامت به شهادت رسید.

حجت الاسلام رضوانی در بخش دیگری از سخنانش عزاداری برای حضرت فاطمه(س) را در جهت بالابردن اعتقادات مردم مهم خواند و افزود: عزاداری برای آن حضرت باید همیشه زنده و تکرار شود؛ زیرا شهادت حضرت زهرا (س) و عزاداری برای آن حضرت درس‌هایی را در راستای بالا بردن اعتقادات مردم می‌دهد.

امام جمعه منوجان با اشاره به تغییر سبک زندگی در ابعاد مختلف یادآور شد: امروزه در زندگی خود می توان از آن حضرت الگو بگیریم به وبژه بانوان ما از آن حضرت درس بگیرند و ایشان با حضور خود در اجتماع نشان داد که زنان می توانند در جامعه حضور داشته باشند و نسبت به همه مسائل سیاسی، اجتماعی و  فرهنگی احساس مسؤولیت کنند.

وی حضرت زهرا(س) را نماد پاکی، عفت و الگو برای همه شیعیان دانست و عنوان کرد: جامعه ما باید از سیره آن حضرت الگو بگیرد و آن حضرت با تمام وجود در دفاع از امامت جان خود را تقدیم کرد؛ بنابراین باید از ویژگی های اخلاقی و خصوصیات بارز حضرت زهرا(س) درس گرفت./302/9709/ب1

ارسال نظرات