۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۸۴۷۲۱
امام جمعه شهرضا:

قانونی شدن حقوق های میلیونی به اختلاف طبقاتی دامن می‌زند

امام جمعه شهرضا گفت: تصویب لایحه قانونی که به موجب آن پرداخت حقوق تا 24 میلیون تومان در ماه به مدیران بلامانع است به اختلاف طبقاتی دامن می‌زند.
حجت االاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در مجمع فاطمیون هیئات مذهبی شهرضا که به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد و حسنیه صدیقه طاهره(س) این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: جوش و خروش مردمی برای عزاداری اهل بیت(ع) هرگز خاموش نمی‌شود؛ ثقیفه دلهای همه ما را سوزاند و این سوزش هرگز به پایان نمی‌رسد؛ شیعه همواره عزادار بوده و این ابراز علاقه و محبت نشانه ارادات به خاندان اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به فراز «يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً وَ زَعَمْنَا أَنَّا لَكِ أَوْلِيَاءُ وَ مُصَدِّقُونَ وَ صَابِرُونَ لِكُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوكِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ» از زیارتنامه حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در عالم وجود خداوند به انسان عقل داده است و بعد از آن اختیار داده و بعد بوسیله این دو نعمت انسان را امتحان می‌کند، بدون برخورداری از نعمت عقل کسی‌را امتحان نمی‌کنند، باید کارها بر اساس عقل باشد، اختیار هم به دست خود ما است و در امتحانات هم باید تلاش کنیم تا سربلند باشیم.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: در همه عالم خلقت یک وجود است که قبل از خلقت امتحان شده است و آن وجود ذی‌جود حضرت زهرا(س) است؛ در زیارتنامه آن حضرت می‌خوانیم: «فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً»، یعنی خداوند حضرت فاطمه(س) را صابر یافته است، صبر در زندگی بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، اگر حضرت زهرا(س) صبر نکرده بودند امروز این همه عظمت برای اهل بیت(ع) ایجاد نشده بود.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) فرمودند: «یا فاطمه(س) اگر می‌خواهید که بر منابر اذان گفته و خداوند به بزرگی و یگانگی یاد شود باید صبر کنید» و حضرت فاطمه(س) هم صبر کردند اما متأسفانه عمر ایشان کوتاه بود.

وی اضافه کرد: مخستین مظلوم عالم حضرت علی(ع) هستند که بیش از همه در برابر مشکلات صبر کردند، ایشان فرمودند :«نَفسِـی عَلَى زَفَرَاتِهَا مَحبُوسَةٌ*یا لَیتَــهَا خَرَجَـت مَـعَ الزَّفَـرَاتِ»، «لَا خَیرَ بَعـدَكَ فِی الحَیـاةِ وَ إِنَّمَا* أَبكِی مَخَـافَةَ أَن تَطُولَ حَیاتِی» ایشان در این روایت می‌فرمایند که خیری در فراغ حضرت زهرا(س) نیست.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: سخن امروز هم همین است که باید از مجالس اهل بیت(ع) برای اصلاح امور زندگی فردی و اجتماعی استفاده شود؛ خداوند متعال در سوره محمد(ص) می‌فرماید: «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّىٰ نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنكُمْ وَالصَّابِرِينَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَكُمْ» با توجه به این آیه خداوند ما را امتحان می‌کند تا مجاهدان و صابران در راه خدا معلوم شود.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: همه ما در شرایط آرامی زندگی می‌کنیم اما گروهی از مجاهدان نیز در کشور سوریه در برابر تروریستها ایستادگی می‌کنند، متأسفانه برخی افراد می‌کویند چرا این افراد به جبهه می‌روند و به سوریه اعزام می‌شود؟ این رویدادها هم امتحان الهی است، همه ما باید بدانیم که اگر مجاهدان در راه خدا به کشور سوریه نمی‌رفتند اکنون جنگ در کشور ما بود، به همین دلیل است که پس همه این وقایع خداوند منی‌فرماید که ما صبر کنندگان را امتحان می‌کنیم.

وی بیان کرد: حضرت علی می‌فرمایند: «اَلا تَروُنَ انّ اللّه سُبحانَهُ اِختَبَرَ الاوَّلينَ، مِن لَّدن آدَمَ اِلي الآخَرين مِن هَذا العَالَم ِبتلاءً عَظیماً وَ اِتِحاناً شَدیداً وَ اِختِبارً مُبیناً وَ تَمحیثاً بَلیغاً بِاحِجَار فَجَعَلَها بَيتَه الحَرام ثُمَّ اَمَرَ آدَمَ(ع) وَ ولده ان يثنوا أعطائهم نحوه»، خداوند همه را آزمایش می‌کند تا بداند چه کسانی به دیگران کمک می‌کنند؛ امروز وقت امتحان الهی است، افرادی که دارای تمکن مالی هستند باید شیعیان حضرت فاطمه(س) را کمک کنند زیرا امروز مردم جامعه بسیار نیاز به کمک دارند.

رعایت انصاف و عدالت در توزیع درآمدها مشی امام و انقلاب بود

امام جمعه شهرضا اذعان کرد: متأسفانه در شرایطی که عده زیادی ماه‌ها است حقوق دریافت نکرده‌اند صدوقهای قرض الحسنه برای واگذاری تسهیلات سختگیری می‌کنند، مسؤولان صندوقهای قرض الحسنه و خیران باید به فریاد مردم برسند اگر در هیأت مدیره قرض الحسنه‌ها افراد سختی کشیده بودند انقدر به مردم سخت نمی‌گرفتند.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: باید عملکرد خیریه‌ها و صندوقهای قرض‌الحسنه شفاف سازی شود؛ متأسفانه کمیته امداد در این شرایط اقتصادی اعلام کرده افراد نیازمند جدید را ثبت نام نکنید و افرادی که از قبل تحت پوشش داشتید را نیز خط بزنید، آیا امام(ره) این سخن را گفتند؟ آن روح بلند و ملکوتی میخواستند در همه عالم فقیر نباشد نه اینکه اگر کسی فقیر شد هر کس توانست به او ظلم کند.

وی بیان کرد: به بانکها نصیحت می‌کنم اگر کسی بدهکار شد یارانه او را قطع نکنید، برخی از مردم با همین مقدار یارانه زندگی می‌کنند، باید با اختلاسهای کلان مقابله کرد نه با افراد فقیری که کسی و حامی را ندارند.

امام جمعه شهرضا گفت: بنیاد حضرت اباالفضل(ع) اصفهان به همه نیازمندان کشور کمک رسانی می‌کند، عملکرد اینگونه از خیریه‌ها باید به عنوان الگویی برای سایر مراکز خیریه باشد؛ پیشنهاد شد تا جلسه‌ای در شهرستان برای کمک به بیماران نیازمند کلیوی و تالاسمی برگزار شود.

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: برخی افراد به این شرط کمک می‌کنند که نام آنها ذکر شود در حالی که نباید تنها به دنبال ذکر نام باشیم، اخلاص در عمل برای کمک به فقیران نیاز است؛ اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بارها مطرح کردند باید در کمک افراد جامعه به هم نیز رعایت شود، کسانی که می‌توانند کارخانه و مراکز تولیدی ایجاد کنند باید وارد عمل شوند و برای کارافرینی تلاش کنند.

وی گفت: در تاریخ آمده است که آیت الله فشارکی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سرمایه داران اصفهانی را برای ایجاد کارخانه ترغیب کردند و با این اقدام یکی از کارخانجات تولیدی در اصفهان راه اندازی شد، الان هم باید همینگونه باشد؛ یاری امام زمان(عج) در این زمان به معنی یاری شیعیان و ایتام آل محمد(ص) است.

امام جمعه شهرضا اذعان کرد: در آستانه سال نو عده زیادی از مردم نیازمند هستند آنوقت قانونی به تصویب می‌رسد که اجازه پرداخت حقوق تا 24 میلیون برای مدیران را صادر می‌کند، تصویب این قوانین به اختلاف طبقاتی دامن م‌یزند، مشی امام(ره) و انقلاب این نبود، باید عدالت و انصاف در توزیع درآمدها رعایت شود./201/868/ب1

ارسال نظرات