۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۸۴۷۳۲
آیت الله سلیمانی:

نام حضرت زهرا تا ابد منشأ خیر و برکت خواهد بود

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: نام حضرت فاطمه(س) بنا بر وعده الهی منشأ خیر و برکت تا ابد خواهد بود.
مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل مراسم فاطمیه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل، گفت: اختلاف در بین مسلمانان به صورت یک بیماری مزمن نهفته بود که بعد از رحلت پیامبر(ص) در قالب حس برتری جویی گروهی از مسلمانان به بهانه هایی مانند قرار داشتن در بین مهاجرین یا انصار، وابستگی به قوم و قبیله ای خاص بروز پیدا کرد.

وی افزود: افرادی تصور می کردند با رحلت پیامبر(ص) اسلام به خط پایان خود می رسد و همان روش ها و معیارهای گذشته جاهلیت در جامعه اسلامی بعد از پیامبراسلام(ص) قرار می گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به برخی از دلایل عدم تمکین خواص به دستور خداوند و پیامبر(ص) برای جانشینی امیرالمومنین(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: جوان بودن و نداشتن شیخیت، شوخ طبعی و کینه های برخی از افراد قبایل از امیرالمومنین(ع) در طول غزوات در دوران پیامبر(ص) از دلایل عدم پذیرش نسبت به مقام ولایت امیرالمومنین(ع) بود.

وی با قیاس دوران بعد از پیامبر(ص) و دوران بعد از امام راحل، اظهارداشت: بعد ارتحال امام راحل تفکر غلط حاکم بر جامعه اسلامی پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) در برخی از افراد در خصوص توقف مسیر انقلاب بروز پیدا کرد و برخی به شبهه افتادند اما خداوند بر اساس وعده خود خط ولایت را برای آحاد جامعه در طول تاریخ نشان می دهد تا مردم به انحراف نیفتند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به نزول سوره کوثر بر پیامبر(ص) در شان و مقام حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: خداوند متعال کوچکترین و در عین حال محکم ترین، گویا ترین و بی نمونه ترین سوره خود را بر پیامبر اسلام(ص) در شان و منزلت حضرت زهرا(س) نازل کرد.

وی با استناد به تجربه تاریخی از نزول سوره کوثر تا به امروز، گفت: یکی از جلوه های بارز و روشن خیر کثیر حضرت زهرا(س) تولد فرزندان و سلسله سادات هستند که در بین بیش از هفت میلیارد انسان روی زمین دارای نسبی روشن و مشخصی همراه با شجره انساب می باشند.

امام جمعه زاهدان اذعان کرد: هیچ طائفه، نژاد، امت و ملیتی در هیچ نقطه کره زمین به روشنی نسل فرزندان حضرت زهرا(س) نیست.

وی با اشاره به برخی بررسی های گسترده برای شناسایی تعداد سادات در زمین، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 300 میلیون نفر از سادات شناسایی شده اند و این درستی پیشگویی قرآن مجید در سوره کوثر را در خصوص کثرت نسل و فرزندان حضرت زهرا(س) به اثبات می رساند.

آیت الله سلیمانی نسل حضرت زهرا(س) را نسلی پر از خیر و برکت برای مردم در هر دوره تاریخی بیان کرد و افزود: به رغم دشمنی ها و کینه توزی های دشمنان خداوند علیه فرزندان حضرت زهرا(س) از چهار فرزندان بانوی دو عالم، امروز جمعیتی کم نظیر در سراسر کره زمین از سادات وجود دارند.

وی ادامه داد: هیچ نسلی در طول تاریخ مانند فرزندان حضرت زهرا(س) مورد کینه توزی دشمنان و کشتار بی رحمانه قرار نگرفت اما بنا بر وعده الهی این نسل نورانی همچنان پر خیر و برکت و دارای جمعیتی زیاد است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از جنایت عاشورا و کشتن فرزندان و نوادگان حضرت زهرا(س) تا جنایات بنی امیه، خلفای عباسی و جنایات صدام با کشتار سادات خاندان حکیم و صدر در عراق نمونه های بی شماری از به شهادت رساندن فرزندان حضرت زهرا(س) در طول تاریخ وجود دارد.

وی به نقش اثر گذار سادات در تاریخ پس از اسلام تا کنون به عنوان رهبران نهضت های بیدارگرایانه انقلابی پرداخت و خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی از صدر اسلام تا کنون هیچ حرکت انقلابی مبتنی بر ارزشهای دینی به وجود نیامده است که یکی از فرزندان حضرت زهرا(س) در آن نقشی موثر و پررنگ ایفا نکرده باشند.

آیت الله سلیمانی به نمونه ای از این قیام ها در طول یکصد سال اخیر ایران پرداخت و افزود: حرکت بیدارگرایانه سید جمال الدین اسد آبادی، قیام میرزای شیرازی بزرگ، نقش آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی و در انقلاب اسلامی رهبری امام راحل گواه نقش موثر علما و شخصیت های برجسته سادات در رهبری بیدارگرایانه ملت ها است.

وی با اشاره به برگزاری جشن هزارساله تاسیس الازهر در مصر، گفت: الازهر به عنوان بزرگترین مرکز علمی آموزش عالی در جهان اسلام با نام مبارک حضرت زهرا(س) و از سوی فاطمیون تاسیس شد و نام حضرت فاطمه(س) بنا بر وعده الهی منشأ خیر و برکت تا ابد خواهد بود.

گفتنی است؛ در این مراسم که با حضور دستجات مختلف عزاداری همراه بود، عزاداران در مصیبت بانوی دو عالم بر سر و سینه زنان اشک ماتم ریختند./201/1313/ب1

ارسال نظرات