۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۸۴۷۸۷
در آمل؛

مراسم بزرگداشت آیت الله میرزاهاشم آملی برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالگرد آیت الله میرزاهاشم آملی با حضور دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و مدیران استانی و شهرستانی در مسجد سجادیه آمل برگزار شد.
آمل آمل آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم بزرگداشت سالگرد آیت الله میرزاهاشم آملی امشب با حضور دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، رییس مجمع نمایندگان شمال کشور، رییس کل دادگستری مازندران، امام جمعه آمل، مدیران استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم در مسجد سجادیه آمل برگزار شد.

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در این مراسم اظهار داشت: سالگرد رحلت کسی را برگزار می کنیم که هر زمانی اسم حضرت زهرا(س) می آمد اشک می ریخت و نمی توانست خود را کنترل کند و عمر خویش را برای اعتلای مکتب اهل بیت(ع) وقف کرد.

وی تصریح کرد: حدود 6 هزار طلبه در پای درس آن مرحوم حضور یافته و 163 مجتهد با اجازه اجتهاد وی تربیت شدند که عمر خویش را صرف فقاهت کردند.

لاریجانی افزود: آیت الله آملی در زندگی خویش فرد هدفمندی بود که برای امور خود هدف گذاری لازم را صورت می داد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: آیت الله آملی زندگی خود را برای فقه اهل بیت(ع) گذاشت و تلاش ها و اهتمام بسیاری را در این مسیر ارزشمند صورت داد.

فرزند آیت الله میرزاهاشم آملی خاطرنشان کرد: این عالم گرانقدر به وقت و زمان اهمیت بسیاری می داد و توجه به دانستن در سرلوحه امور وی قرار داشت.

وی ادامه داد: درجه بندی در منزل ما براساس دانستن صورت می گرفت و حرمت افراد براساس علم و دانستن آنان بود.

لاریجانی اظهارداشت: آیت الله آملی همزبانی با مردم داشت که در همه زمان ها و مکان ها پاسخگوی مسائل اقشار مختلف مردم بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این که بزرگی را باید مردم احساس کنند و به آن اعتماد داشته باشند، گفت: آیت الله آملی عشق بی پایان به اهل بیت(ع) و علاقه بسیاری نسبت به این بزرگواران داشت.

وی با بیان این که آیت الله آملی در کنار جدیت در درس و بحث مطایبات شیرینی هم داشت، تصریح کرد: این عالم گرانقدر تلاش ها و مجاهدت های بسیاری در طول سال های عمر خویش صورت داد.

گفتنی است، آیت الله میرزاهاشم آملی پس از سالها تلاش و مجاهدت در سن 91 سالگی و در روز هفتم اسفند سال 1371 درگذشت و پیکر وی در مرقد مطهر حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم آرام گرفت./203/1314/ب1

ارسال نظرات