۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۸۴۷۹۴
امام جمعه آمل:

تقوا و خداترسی از ویژگی های بارز آیت الله آملی بود

آمام جمعه ‌آمل گفت: آیت الله آملی در عرصه جهاد اصغر آمادگی داشت که این امر نشانگر تقوا، ایمان و خداترسی ایشان بود و برای همه ما یک درس است.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امشب در مراسم بزرگداشت سالروز وفات آیت الله میرزاهاشم آملی و یادمان شهدای مدافع حرم شهید مصطفی زال نژاد و شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری که در مسجد سجادیه آمل برگزار شد اظهارداشت: عزادار حضرت زهرا(س) هستیم و این بانوی گرانقدر از مقام ارزشمندی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: تشیع همه اهتمام و تلاش خود را برای برپایی عزای حضرت زهرا(س) قرار داده است که اسوه و الگویی برای همگان هستند.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: این بانوی گرانقدر نشانی در عالم آفرینش ندارند که مومنان به زیارت ایشان بروند اما قلب انسان های مومن و دوستدار اهل بیت(ع) به سوی ایشان بوده و دلباخته هستند.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: تشیع افتخار آن را دارد و می دانیم هرچه داریم از حضرت زهرا(س) است که جایگاه رفیعی و بزرگی را دارا هستند.

وی ادامه داد: اگر امروز امامت ماندگار شد و اصل امامت و ولایت بعنوان ارکان دین بوده و به اندازه قرآن کریم اهمیت دارد به برکت خطبه فدکیه و ایثار حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که شهدا زمینه ساز عزت و اقتدار نظام اسلامی هستند، گفت: این مجلس به مناسبت یاد و خاطره شهدا و شهدای مدافع حرم نیز برگزار شد که بر سرسفره شهدا حضور داریم و مدیون این عزیزان هستیم.

امام جمعه آمل با گرامیداشت یاد و مقام آیت الله میرزاهاشم آملی تصریح کرد: آیت الله آملی عالم عامل و فقیهی عالیقدر بود که مجاهدت ها و تلاش های ارزنده ای صورت داد.

وی افزود: آیت الله آملی در اصول نظیر نداشت و بسیاری از مراجع عظام افتخار شاگردی و حضور در محضر ایشان را داشتند.

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: رویکرد آیت الله آملی در تقوا، تدین، حمایت از امام خمینی(ره) و هشت سال دفاع مقدس بی نظیر بوده و اهتمام شایسته ای در این راستا داشت.

امام جمعه آمل ادامه داد: این عالم گرانقدر شاگردان و عالمان بسیاری را در عرصه دینی تربیت کرد که امروز بسیاری از آنان در مساجد و دستگاه قضایی و کشوری انجام وظیفه می کنند.

وی تصریح کرد: آیت الله آملی در عرصه جهاد اصغر آمادگی داشت که این امر نشانگر تقوا، ایمان و خداترسی ایشان بود که برای همه ما یک درس است.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که رییس دو قوه و دکتر محمدجواد لاریجانی فرزند این عالم گرانقدر هستند، گفت: لیاقت این عزیزان به برکت تقوا و خداترسی آیت الله آملی است.

امام جمعه آمل ادامه داد: مردم آمل در چند روز گذشته دو مراسم تشییع عظیم برای شهید مدافع حرم مصطفی زال نژاد و شهید گمنام داشتند و این حضور پیام داشت که اگر شهیدی رفت و بر سرسفره امنیت نشستیم با حضور خود اعلام می کنیم قدردان این عزیزان هستیم.

وی اظهارداشت: علامه حسن زاده و جوادی آملی امروز به عنوان نور، عزیز و افتخاری برای جهان اسلام هستند که به شهر دیار علویان آمل تعلق دارند.

حجت الاسلام مرتضوی بیان داشت: آمل شهر وحدت، همدلی، وفاق و دوستی است و خدمت شایسته به مردم در سرلوحه امور مسؤولان قرار دارد./202/1314/ب1

ارسال نظرات