۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲
کد خبر: ۴۸۴۸۰۵
حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری تبیین کرد؛

حفظ حریم با نامحرم از دیدگاه حضرت زهرا

استاد برجسته حوزه علمیه قم عفت و پاکدامنی را یادگار حضرت زهرا(س) عنوان کرد و از بین بردن حجاب و عفت زنان یک جامعه را نقشه‌ای از سوی دشمنان اسلام خواند.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری در مراسم سوگواری که به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس امامزاده جعفر شهید(ع) برگزار شد با اشاره به فضایل حضرت زهرا(س) عنوان کرد: هرچند که بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) عمر کوتاهی داشتند اما با این حال مناقب و فضائل ایشان غیر قابل شمارش است.

وی افزود: حقیقت همواره نمایان می شود و زیر پرده باقی نمی ماند و زندگانی حضرت زهرا(س) همین گونه است.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت زهرا(س) به حجاب اهمیت زیادی می دادند به طوری که در برابر مرد نامحرم نابینا نیز حجاب خود را حفظ می کردند و در مقابل سوال پیامبر اکرم(ص) که دلیل این کار را پرسیده بودند فرمودند اگر آن مرد مرا نمی‌بیند، من او را می‌بینم و او بوی عطر مرا استشمام می‌کند.

وی با اشاره به حفظ حریم با نامحرم از دیدگاه حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) نکات مهمی را در قالب این حرکت زیبا یادآور شده‌اند، نخست اینکه زمانی زنان به خداوند نزدیک‌ترند که از دید نامحرمان خود را محفوظ بدارند و دیگر اینکه خیر بانوی مسلمان در این است که مرد اجنبی او را نبیند و او هم مردان نامحرم را نبیند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی‌ خوانساری با بیان اینکه در قرآن می‌خوانیم زنان باید در حرف زدن با نامحرمان، از لطافت و طنازی پرهیز کنند اضافه کرد: زنان نباید خود را در معرض دید نامحرمان قرار دهند زیرا امکان دارد این کار زمینه‌ساز فساد باشد.

استاد حوزه علمیه افزود: حضرت زهرا(س) با رعایت کامل حجاب اسلامی و عفت دینی به مسجد رفت و خطبه‌ای قراء در دفاع از امیرمؤمنان علی(ع) قرائت کرد با این حال زمینه هیچ مفسده‌ای نیز فراهم نشد که این مسئله نشان می‌دهد زنان می‌توانند در عین رعایت همه مسائل شرعی و دینی، حضوری فعال در اجتماع داشته باشند.

استاد حوزه علمیه از بین بردن حجاب و عفت زنان یک جامعه را نقشه‌ای از سوی دشمنان دانست و تصریح کرد: زمانی که بانوان عفت و پاکدامنی را از دست دهند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه ظهور می‌کند زیرا این مسئله کانون خانواده را از بین می‌برد.

وی توجه به عفت و حجاب و اهتمام به اقامه نماز را عامل بیمه شدن جامعه اسلامی دانست و گفت: کسانی که نماز را سبک می‌شمارند و اهمیتی به آن نمی‌دهند مرتکب معصیت شده‌اند، نباید کار و زندگی و کسب درآمد را بر نماز ارجحیت داد یا اینکه نماز را آنقدر سریع بجا آورد که حتی فرصت گفتن اذکار را نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی‌خوانساری اینگونه افراد را ضایع‌الصلوة توصیف کرد و افزود: نمازی انسان را از فحشاء و منکرات باز می‌دارد که برای آن اهمیت قائل باشیم و در موقع فضیلت بجا آوریم./872/پ202/ی

ارسال نظرات