۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۸۴۸۱۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

خطبه فدکیه حضرت زهرا منشور قیام ایشان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) منشور قیام ایشان و ائمه معصومین(ع) است.
آیت الله سید مهدی میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، نماینده مجلس خبرگان رهبری شامگاه جمعه به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در امامزاده ابوالحسن به سخنرانی پرداخت و گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) منشور قیام ایشان و ائمه معصومین(ع) است که میدان درگیری نور و ظلمت و عقل و جهل را نشان می‌دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خطبه فدکیه را باید با شخصیت حضرت زهرا(س) شناخت چراکه حجاب‌های نور و ظلمت با او شناخته‌شده و مقامات نور الهی از نسل او منشور می‌شود.

آیت الله میرباقری اظهار داشت: شیاطین می‌خواستند مردم را از پیامبران و ائمه معصومین(ع) جدا کنند تا مردم نتوانند به‌خوبی قرآن را فهم کنند اما حضرت زهرا(س) با سلسله اقدامات خود همه را به‌نوبت و ولایت وصل کردند.

وی گفت: شیاطین در همدستی با جریان نفاق سر برداشته و فتنه‌ای را آغاز کردند که تا کربلا و بعد از آن ادامه داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: سلسله اقدامات حضرت زهرا(س) و شهادت ایشان در اوج جوانی سبب رسوایی غاصبان خلافت شد، هیچ‌ کس نمی‌تواند حمله به خانه حضرت را توجیه کند، بر همین اساس تلاش می‌کنند آن را حاشا کنند.

آیت الله میرباقری ابراز داشت: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه به اصل توحید، نبوت و امامت اشاره دارند و می‌فرمایند خداوند متعال زمین را به این اصول اصلاح کرده است شما آن را فاسد نکنید تا کسی اعتقادات توحیدی نداشته باشد این اصلاح و فساد را نمی‌فهمد.

وی خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند راه خدا صرفاً آدرسی است که پیامبر(ص) می‌دهند در حالی‌ که خداوند راه مستقیم را در ائمه معصومین(ع) قرار داده است، نفس امام و قرآن باهم سبب هدایت بشر می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: الگوی توسعه مادی راه نجات بشر نیست اگر چه باید معیشت مردم اصلاح شود اما شروع از جای دیگر و با رسول الهی است و با رسولان مدرنیته و الهامات شیطانی امکان‌پذیر نیست.

آیت الله میرباقری اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می‌فرمایند رسول الهی عاملی است که شما را عزیز کرد باید آن را حفظ کنید، اگر از آن رویگردان شوید شما به وضعیت قبل یعنی خواری و ذلت باز خواهید گشت، حضرت هشدار می‌دهند که ادامه راه عزت در تبعیت از ولایت امام علی(ع) است.

وی گفت: زمانی که امیرمؤمنان امام علی(ع) در غدیر خم انتخاب شدند شیاطین جن و انس و منافقان فهمیدند که کار آنها تمام شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بعد از رحلت حضرت رسول(ص) شیاطین و منافقانی که چهره پنهان کرده بودند فضا را آماده دیدند، بنابراین با تلاقی منافقان و شیاطین در استفاده از غضب و شهوت عده‌ای شهادت حضرت زهرا(س) در حالی رخ داد که به دفاع از حق و حریم ولایت به پا خواسته بودند./807/202/ب2

ارسال نظرات