۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۸۴۸۵۵
در منطقه پردیسان قم؛

مراسم تشییع و به خاکسپاری شهید بیست ساله برگزار شد

پیکر مطهر این شهید گمنام از مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان، تشییع و در پارک نخبگان، واقع در جنب مسجد امام حسن عسکری به خاک سپرده شد.
مسجد امام حسن عسکری پردیسان مسجد امام حسن عسکری پردیسان

به گزارش خبرنگار خبگزاری رسا، مراسم تشییع پیکر شهید گمنام دفاع مقدس، امروز با حضور پر‌شمار و پرشور مردم قم در مسجد امام حسن عسکری پردیسان، برگزار شد.  

پیکر مطهر این شهید گمنام از مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان، تشییع و در پارک نخبگان، واقع در جنب مسجد امام حسن عسکری به خاک سپرده شد.

در این مراسم تشییع پیکر این شهید بیست ساله، مسؤولان استانی و منطقه‌ای، علما و ملت شهید پرور ایران اسلامی حضور داشتند.

حجت الاسلام علی مقدم، امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا که در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید گمنام برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت جانسور حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: با بیش از 16 ماه پیگیری مداوم و با همکاری مسؤولان بیت رهبری، توانستیم میزبان این شهید بیست‌ساله در هزاره هشتم پردیسان باشیم.

حجت الاسلام مقدم، با اشاره به مقام والای شهدا،‌ به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس،‌ ابراز داشت: از آنجایی که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند،‌ زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا،‌ کمتر از شهادت نیست، تلاش کردیم تا با خاکسپاری یک شهید در این منطقه، الگویی مناسب به جوانان معرفی کنیم، لذا بابت این محبت الهی، خدا را شاکریم که شهدا به درخواست ما لبیک گفتند.

 

وی با تأکید بر این که شهدا با نام یا زهرا(س) در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریده‌اند، خاطرنشان کرد: این شهید بیست‌ساله، در سال 2 ، در عملیات بَدر و در منطقه عملیاتی شرق دِجله به شهادت رسیده است.

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان تصریح کرد: هزاره هشتم پردیسان، از لحاظ امکانات و فضایل خوب، و تنها حلقه وصلی همچون شهید را کم داشت، که با یاری خداوند متعال پیکر این شهید گمنام به این منطقه تعلق گرفت.

وی در ادامه افزود: هر چند نماز میت این شهید گرانقدر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) خوانده شده است اما ما نیز به صورت نمادین بر پیکر این شهید نماز خوانده و تلقین کردیم و سپس مراسم عزاداری این شهید در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام مقدم خاطرنشان کرد: استخوان‌هایی که از این شهدا تفحص می‌شود، ناخود آگاه آحاد جامعه را به سوی خود می‌کشانند و هدایتگر جوانان این مرز و بوم می‌شوند، لذا از رسانه‌ها انتظار می‌رود تا با به تصویر کشیدن مجاهدت‌ها و رشادت‌های این جوانان قهرمان، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند.

گفتنی است، مراسم وداعی برای این شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد و محسن حلّاج به مداحی در این مراسم پرداخت. /878/پ202/ی

ارسال نظرات