۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۸۴۸۶۸
خطیب جمعه نجف آباد:

مهمترین مقصد دولت اسلامی باید رسیدگی به محرومان باشد

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به تشکیل کمیته امداد تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب، گفت: این دستور امام نشان از اهمیت و توجه جدی به قشر محروم جامعه است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) درباره اهمیت برگزاری مجالس معرفتی اهل بیتع)، گفت: شناخت مکتب معرفتی فاطمه و اهل بیت باید اصل اولیه هر مجلس عزاداری باشد.

وی با اشاره به خطبه فدکیه به عنوان یکی از منابع معرفتی حضرت فاطمه(س)، افزود: بررسی جنبه های معرفتی خطبه فدکیه و خطبه ای که در میان زنان مدینه حضرت خواندند، که در کنار بیان دستورات قرآن و فلسفه احکام، به بحث امامت و عظمت حضرت علی پرداختند و اهمیت ولایت تا آنجا است که طبق روایات یکی از 5اصل اساسی اسلام است و چهار اصل دیگر نیز بر پایه امامت استوار است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ولایت در جامعه پیاده نشود، جامعه مسیحیت را مشاهده می کنیم و درد حضرت زهرا همین بود و خسارتی که امروز امت اسلام و حتی بشریت شاهد است، بر اثر بی توجهی، بی معرفتی مردمان صدر اسلام است.

وی با اشاره به سخنان امام درباره اهمیت ولایت در جامعه نیز بیان داشت: یکی از دغدغه های اصلی امام حاکمیت و ولایت اسلام در جامعه بود که نتیجه اش عدم مذاکره با دشمنان قرآن و عترت است که این دشمنان جز بلعیدن هستی بشریت هدف دیگری ندارند و به دنبال ریشه کنی اقتصاد، فرهنگ، باورها و ارزش های دینی جوامع به ویژه اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد تنها راه مقابله با دشمنان را طبق نص قرآن، قدرت و استفاده از منابع بیان کرد و افزود: قرآن تنها یک راه برای مقابله نشان داده است و آن قدرت است که در سایه وحدت و وحدت در سایه توحید به دست می آید و عامل دوم استفاده از همه منابع فکری و طبیعی است که مکتب اسلام را با استفاده از ابزارهای روز و کارآمد حفظ کرده و به پیش ببریم.

وی درباره تحولات منطقه و سفر اخیر شاه عربستان به اندونزی افزود: قدرت های بدبخت منطقه، که روزگاری علم خادم الحرمینی را بر دوش داشتند، در وضعیت سخت اقتصادی و نظامی قرار دارند و با وجود 2سال نبرد در یمن و کشتار هزاران بی گناه، برای مقابله با حفظ اندیشه وهابیت، دست به دامان دیگر کشورها شده اند.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: آنها به دنبال ایجاد جای پای محکم برای حضور قدرتمندانه در منطقه هستند و این شکست ها به خصوص در یمن و عراق باعث ننگشان شده و به این باور رسیده اند که شیعه، مسلمان راستین در همه میدان های نبرد است.

وی با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد نیز خاطرنشان کرد: تنها 22روز بعد از پیروزی انقلاب امام دستور به تشکیل کمیته امداد داد، که نشان از اهمیت و توجه جدی به قشر محروم جامعه است که مهمترین مقصد یک دولت اسلامی رسیدگی به محرومان است.

امام جمعه نجف آباد کرامت بخشی و اشتغال زایی را دو اصل مهم در این شرایط سخت اقتصادی بیان کرد و گفت: مسؤولیت دولتمردان در چنین شرایطی که همه موفقیت های این جامعه به خاطر اتحاد و همدلی این مردم نصیب این کشور شده، خیلی سخت تر از گذشته است و باید با اشتغال زایی در کنار کرامت بخشی به اقشار محروم جامعه بیشتر به مردم برسند.

وی در ادامه بیان داشت: مهارت افزایی به خصوص در خانواده های محروم و همت بیشتر خیرین در این عرصه، تکیه بر دارایی های داخلی می تواند بار دیگر این نظام و انقلاب را از گردونه سخت اقتصادی نجات دهد./1306/201/ب2

ارسال نظرات