۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۸۴۸۸۰
مسؤول دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی در مازندران مطرح کرد؛

ضرورت برخورد با فعالیت های ضد شیعی جمهوری آذربایجان

حجت الاسلام بابایی گفت: علمای جهان اسلام باید در مقابل رفتارهای دین ستیزانه دولت جمهوری آذربایجان در 10 سال اخیر متحد شوند و به یاری مردم مظلوم این منطقه بشتابند.
عبدالحسین بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، رییس دفتر آیت الله شاهرودی در مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی و مذهبی در مسجد کمال محله امیرکلا با انتقاد از رفتارهای ضد دینی در جمهوری آذربایجان، گفت: کشور آذربایجان منطقه ای با دارا بودن بیش از 85 درصد جمعیت شیعه دارای پیوندها و اشتراک های عمیق دینی در جهان تشیع است که در دوران شوروی به شدت به مظاهر دینی در این منطقه برخورد می شد و امروز هم این خط ادامه دارد.

وی افزود: اماکن بسیار زیادی مذهبی و وجود مردم غیور در کشور آذربایجان و برخواستن علمای بسیار بزرگی از آران و منطقه شمال ارس گویای ریشه های عمیق دینی و ارادت به ساحت اهل بیت(ع) در این منطقه است.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی مازندران فروپاشی شوروی را موجب امید در این منطقه برای انجام آزادانه فعالیت های دینی بیان کرد و اظهار داشت: مردم کشور آذربایجان که دارای پیوندهای عمیق و اشتراک های مذهبی با ایران است، پس از استقلال متاسفانه با فشارهای شدید دولت این کشور امروز روبرو است.

وی ادامه داد: اخبار ناخوشایندی از وضعیت شیعیان و سرکوبی فعالیت های دینی و مذهبی در این کشور شنیده می شود که از جمله آن تخریب مساجد،  حسینیه ها و دستگیری علما و فعالان دینی در این کشور است.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به شهادت رسیدن تعداد زیادی از شیعیان این کشور در یورش های متعدد نیروهای دولتی آذربایجان در مراسمی مانند عاشورا و  مناسبتهای مذهبی، تأکید کرد: علمای جهان اسلام باید در مقابل رفتارهای دین ستیزانه دولت جمهوری آذربایجان در ده سال اخیر متحد شوند و به یاری مردم مظلوم این منطقه بشتابند.

وی به برخی دیگر از رفتارهای ضد دینی در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: ممنوعیت حجاب دختران دانش‌آموز، فعالیت های آزادانه صهیونیست ها در این کشور و ترویج برخی از مسائل ضد دین مانند فعالیت آزادانه همجنس بازان باید مورد توجه علما قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه ممنوع شدن ذکر صلوات در این کشور را از جمله اقدام های تعجب آمیز دولت آذربایجان بیان کرد و گفت: طی چند روز قبل پلیس جمهوری آذربایجان یکی از افراد مؤمن را به جرم فرستادن صلوات در مراسم خاکسپاری یک جان‌باخته جنگ قره‌باغ ، بازداشت و به 60 روز زندان محکوم کرد.

وی ادامه داد: همکاری دولت آذربایجان با رژیم صهیونیستی و مقابله با جریان های مذهبی تشیع از برنامه های گسترده در این کشور علیه فرهنگ کهن و پیشینه دینی در این منطقه حکایت دارد.

حجت الاسلام بابایی تأکید کرد: کشور آذربایجان دومین کشور شیعی به تناسب جمعیت در دنیا است و علما و مسؤولان نظام اسلامی نباید به راحتی از این مسائل بگذرند و سرکوب شیعیان آذربایجان پذیرفتنی نیست./1313/202/ب2

ارسال نظرات