۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۸۴۸۹۶
امام جمعه خوی:

مسؤولان با جدیت با تخریب منابع طبیعی مقابله کنند

امام جمعه خوی با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، گفت:مردم و مسؤولان با جدیت با تخریب و آسیب به منابع طبیعی مقابله کنند.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرگزاری رسا از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خوی افزود: قطع درختان، آتش‌سوزی در مراتع، دامداری‌های بی‌رویه، تصرف اراضی طبیعی، ساخت‌و سازهای بی‌رویه، گسترش زندگی ماشینی، آلوده کردن آب‌ها، آسیب‌زدن به گیاهان دارویی و تخریب جنگل‌ها از جمله مشکلاتی هستند که باید رفع شوند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در شهریور سال 89 موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح فرموده و مولفه‌های زیادی برای آن از جمله ایجاد تحرک در اقتصاد کشور، بهبود شاخص‌های کلان، توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا، تکیه بر ظرفیت داخلی کشور، امنیت اقلام راهبردی و اساسی، کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت، اصلاح الگوی مصرف، فساد ستیزی و دانش‌محوری برشمردند که باید همه مسئولان و فعالان اقتصادی با همه توان در راستای تحقق این خواسته‌های رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

وی ادامه داد: مسئولان و نهادهای اقتصادی همچنین در پایان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید عملکرد خود را به مقام معظم رهبری و مردم ارائه دهند.

امام جمعه خوی با اشاره به سالگرد تأسیس کمیته امداد این مجموعه را از جمله یادگارهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: بررسی و شناخت انواع محرومیت‌های مادی و معنوی نیازمندان، فراهم آوردن امکانات لازم به منظور تـوانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد، پرداخت نقدی و مساعدت‌های غیرنـقدی از جمله وظایف کمیته امداد است./936/102/ب2

ارسال نظرات