۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۸۴۹۳۰
امام جمعه بابل:

فرزندان جامعه اسلامی باید فاطمی تربیت شوند

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: باید با تربیت فاطمی کودکان و نوجوانان، سبک زندگی آن حضرت در بین آحاد جامعه ما تبیین و ترویج شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در جمع فعالان هیأت های مذهبی بابل و برگزارکنندگان برنامه های ایام فاطمیه در این شهرستان با تقدیر از برنامه های انجام شده در این ایام، گفت: امسال در سطح شهرستان بابل برنامه های خوب و متنوعی در بزرگداشت ایام فاطمیه و مقام حضرت زهرا(س) برگزار شد و فضاسازی مطلوبی در این باره صورت گرفت.

وی افزود: در سطح مساجد، حسینیه ها، زینبیه ها، منازل و حتی در سطح خیابان ها هم شاهد مراسم عزادارای خوبی در ادای دین به ساحت حضرت زهرا(س) و آشنایی هر چه بیشتر جامعه اسلامی با مقام شامخ آن حضرت بودیم و دسته های عزاداری در روز شهادت آن حضرت ادای احترام به ساحت آن حضرت کردند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) با بیان این مطلب که ما بهره مند از سفره معنوی حضرت زهرا(س) هستیم، تأکید کرد: ترویج سیره و روش حضرت زهرا(س) بیمه کننده جامعه ما است و سفره معنوی حضرت ما را در مقابل تهاجم فرهنگ غرب مصون می سازد.

وی با اشاره به ویژگی یک انسان فاطمی، اظهار داشت: معرفت و شناخت درست از حضرت زهرا(س) ما را به فهم حقیقت وجودی آن بانوی بزرگوار می رساند زیرا ایشان یک شخصیت متفاوت و الگویی برجسته است که خدای متعال آن را برای بشریت معرفی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی عامل دوم را در شکل دهی لقب فاطمی برای یک محب اهل بیت(ع)، محبت نسبت به بانوی دو عالم بیان کرد و افزود: اتصال معنایی و ایجاد محبت نسبت به حضرت زهرا(س) موجب قرابت معنوی با آن بانوی بزرگ می شود و از این رو باید محبت به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) در جامعه ما بیش از پیش ترویج شود.

وی با توصیه به پدران و مادران برای کاشتن بذر محبت نسبت به حضرت زهرا(س) در دل فرزندان، گفت: والدین و مربیان در جامعه اسلامی و دینی ما وظیفه دارند تا راه های ازیاد محبت به حضرت زهرا(س) را در بین کودکان و نوجوانان ما پیدا کنند و آن را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه بابل ایجاد عمق محبت به اهل بیت(ع) را بیمه کننده نسل های آینده بیان کرد و اظهار داشت: کسانی که با تمام وجود محبت به حضرت زهرا(س) در نهاد آنها عمق پیدا کرد، توطئه های دشمنان برای انحراف آن ها کارساز نیست.

وی ادامه داد: سومین عامل در جهت شکل گیری شخصیت فاطمی در نهاد انسان گره زدن مسیر زندگی با حضرت زهرا(س) است و معنای کامل آن پیاده کردن به تمام معنای سبک زندگی فاطمی در زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیان کرد: آنها که با زبان قلب خود تسلیم اهل بیت(ع) هستند، در قیامت مشمول ندای این الفاطمیون می شوند.

وی با تأکید بر اینکه در کنار تمام برنامه ها، برنامه های معارفی و سبک زندگی اهل بیت(ع) از سوی هیأت های مذهبی ترویج شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما ناشی از دور شدن جامعه از مبانی اسلام و اهل بیت(ع) است./1313/202/ب2

ارسال نظرات