۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۸۴۹۷۵
لاریجانی در نشست خبری مشترک با رییس پارلمان سریلانکا:

به دنبال گسترش روابط در حوزه نفت و انرژی هستیم

رییس مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن سطح تعاملات بین ایران و سریلانکا گفت: امیدواریم در آینده نزدیک در زمینه نفت و انرژی نیز روابط خود را با سریلانکا گسترش دهیم.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز شنبه 14 اسفند در نشست رسانه‌ای مشترک با "کارو جایا سورا" رییس پارلمان سریلانکا، گفت: روابط میان ایران و سریلانکا مثبت ارزیابی می‌شود، در گذشته نیز روابط ما در بخش بین المجالس آسیایی در سطح قابل قبولی قرار داشت.

وی افزود: به دلیل حضور مشترک هر دو کشور در سازمان عدم تعهد، منافع مشترکی بین ایران و سریلانکا وجود دارد. در مذاکرات صورت گرفته بین دو طرف نیز با تاکید بر اشتراکات موجود، به توسعه در بخش‌های اقتصادی تأکید شد.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد: با توسعه روابط در بخش‌ها مختلف، تجار و پیمانکاران ایرانی بتوانند به صورت فعال‌تر در سریلانکا حضور پیدا کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم بحث‌های موجود در بخش بانکی را حل و فصل کنیم. در کل این سفر بسیار مهم بود و امیدواریم به گسترش در همه بخش‌ها به خصوص در زمینه‌ نفت و گاز منجر شود.

در ادامه این نشست رسانه‌ای، "کارو جایا سورا" با تاکید بر گسترش روابط مشترک، گفت: امیدواریم در بخش توریسم و فرهنگ بتوانیم در سطوح گسترده‌تری با ایران رابطه برقرار کنیم.

وی گفت: در زمان تحریم‌ها متاسفانه این مجال ایجاد نمی‌شد که از ایران نفت خام وارد و به این کشور چای سیلان صادر کنیم. امروز نیز در بخش بدهی‌های خود به ایران دچار مشکلاتی هستیم که در این سفر بتوانیم آنها را رفع و رجوع کنیم.

رییس پارلمان سریلانکا در پایان، گفت: من نماینده دولت جدید حاکم در سریلانکا هستم و با این قصد به ایران سفر کرده‌ام که روابط دوجانبه را تقویت کنم، ضمن اینکه به طور رسمی از آقای لاریجانی برای سفر به سریلانکا دعوت به عمل می‌آورم./856/پ202/ص

ارسال نظرات