۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۸۵۰۱۲
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

21 اسفندماه زمان برگزاری کنگره شعری «سیده کائنات»

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به کنگره شعری «سیده کائنات» از تعیین زمان برگزاری و شاعران آئینی استانی و برون استانی خبر داد.
حجت الاسلام سيد لطف الله سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در نشست خبری کنگره شعری «سیده کائنات» که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: خداوند همه جهان را برای اهل بیت(ع) و محبت ورزی آنها آفرید و ام ابیها، تنها بانویی است که در حدیث کساء و آیه تطهیر جایگاه ویژه ای دارد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه کنگره شعری «سیده کائنات» در راستای تبیین فضایل و گرامی داشت بانوی دوعالم در 21 اسفندماه برگزار خواهد شد، افزود: این کنگره 21 اسفندماه پس از نماز مغرب و عشاء و با حضور شاعران آئینی استانی و کشوری برگزار می گردد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در راستای ترویج و تبیین مناقب و فضایل حضرت زهرا(س) و اهل بیت تلاش به برگزاری آبرومند کنگره شعری داریم، عنوان کرد: تلاش بر آن است تا با برگزاری کنگره شعری «سیده کائنات» اقدامی متفاوت با وظایف کاری شورا در پایان سال صورت گیرد که در این باره شاعران درون و برون استانی، مجری و محتوای کنگره مشخص شد.

حجت الاسلام سپهر در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تلاش به حضور شاعران آئینی و قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات کشور در کنگره داریم و در این باره دستگاه های فرهنگی و دینی برای ایجاد فضای تبلیغاتی و حضور علاقه مندان شعر آئینی و دینی تمهیداتی را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه نهادهای دینی و انقلابی در مسائل فرهنگی و دینی باید دستگیر یکدیگر باشند، خاطرنشان کرد: این نهادها با روحیه انقلابی و ایثارگری از پتانسیل های مردمی در زمینه های فرهنگی و دینی اهل بیت(ع) استفاده کنند و از آنجا که جامعه هدف در کنگره شهروندان است؛ بنابراین همکاری سایر ارگان ها را خواهانیم.

 سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه کنگره شعری مزبور برای نخستین بار با واژه «سیده کائنات» در استان برگزار می شود، گفت: کنگره شعر مزبور فرصت تبیین ادیبانه و شاعرانه فضایل ام ابیها و اهل بیت(ع) برای تقویت باورهای دینی، آشنایی مردم با سبک زندگی اسلامی ائمه اطهار(ع) و تشویق و ترغیب شاعران جوان به تولید آثار ادبی در بیان فضایل امامان معصوم است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه سید جواد شرافت و مهدی جهاندار از شاعران کشوری حاضر در کنگره شعری هستند، خاطرنشان کرد: حیدری آل کثیر، شفیعی، حامد صافی، عباس حزباوی، خانم ها الماسی و آراستی نیا از جمله شاعران استانی هستند.

حجت الاسلام سپهر در پایان گفت: این کنگره 21 اسفندماه به دو زبان عربی و فارسی اجرا خواهد شد که مکان دعوت از عموم مردم تالار مهتاب و یا تالار صدا و سیما خواهد بود./9456/203/ب1

ارسال نظرات