۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۸۵۰۴۹
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد؛

ساخت دو صحن جدید در حرم امامین جوادین

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به نیاز یک میلیارد تومانی ستاد عتبات استان برای تأمین کالاهای مورد نیاز گفت: در سال جدید دو صحن را در حرم امامین جوادین خواهیم ساخت و هم اکنون در کربلا لاغر کردن ستون ها و ترقیع گنبد امام حسین(ع) در حال انجام شدن است.
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌ الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در همایش فصلی مسؤولان ستادهای بازسازی عتبات استان که ظهر امروز در سالن جلسات شرکت توسعه نیشکر اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه نوسازی حرم‌ های مطهر اهل بیت(ع) به پایان رسیده است، گفت: در سال 95 از جنبه بازسازی و توسعه حرم ها کارهای ارزشمندی صورت گرفت که در تاریخ شیعه ماندگار خواهد ماند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه توسعه صحن حضرت زهرا(س) از پروژه های عتبات استان در نجف اشرف است، خاطرنشان کرد: صحن حضرت زهرا(س) از حیث معماری سنتی،‌ وسعت و کمک به زائران غیرقابل مقایسه با دیگر صحن ها است و مردم خوزستان تعهد ساخت دوهزار متر از صحن را پذیرفتند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در کربلای معلی مراحل لاغر کردن ستون ها و ترقیع گنبد امام حسین(ع) در حال انجام است، اظهار داشت: این پروژه‌ ها با همکاری و مدیرت نخبگان،‌ معماران و طراحان داخلی و خارجی صورت می گیرد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: صحن عقیله بنی ‌هاشم از دیگر پروژه ها در کربلا است که در این پروژه صحن از خیمه‌گاه تا قتلگاه مسقف خواهد شد و مردم خوزستان پروژه مذکور مشارکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حرم امامین جوادین، صحن های امام رضا(ع) و امام زمان(عج) را خواهیم ساخت، افزود: کارهای مقدماتی ساخت این دو صحن از جمله خرید زمین انجام شده است که در کنار آن طرح ساخت بین الحرمین در کاظمین با مشارکت مردم دزفول انجام خواهد شد.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پشتیبان پروژه‌های حرم حضرت زینب(س) مردم اهواز هستند، اظهار داشت: تعمیر و مرمت حرم حضرت عقیله اهل بیت(ع) به پایان رسید و هم اکنون توسعه و ساخت مضیف و مهمانسرا در دست اقدام است و افزون بر آنها تأمین آب شیرین حرم و سیستم اطفاء حریق از دیگر فعالیت های صورت گرفته خوزستانی ها در راستای بازسازی حرم حضرت زینب(س) بود.

این مقام مسؤول تأمین کالا به ارزش یک میلیارد تومان را از دیگر کمک های خواسته شده عتبات عالیات عنوان کرد و گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان 3 هزار نماینده در سراسر استان را برای جمع‌ آوری کمک‌ ها و جذب مشارکت های مردمی در زمینه بازسازی عتبات عالیات دارد9456/202/ب1/.

ارسال نظرات