۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۸۵۰۹۵
آیت الله نظری:

ترویج مبانی دینی و انقلاب در اولویت برنامه های فرهنگی باشد

آیت الله نظری خادم الشریعه گفت: دین و ارزش های اسلامی باید در اولویت برنامه های همه مسؤولان قرار گیرد و امیدواریم در این زمینه فرصت سوزی نکنند.
آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید هادی حسینی، معاون حقوقی، پارلمانی و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با آیت الله نظری خادم الشریعه در ساری دیدار کرد.

آیت الله نظری خادم الشریعه در این دیدار با مهم ارزیابی کردن مسأله فرهنگ در جامعه دینی، گفت: مسؤولان باید از همه ظرفیت های موجود به منظور ترویج و نشر فرهنگ اسلامی در جامعه بهره گیرند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه، ملت بزرگ ایران را مردمی دینمدار و ولایی معرفی کرد و افزود: مردم کشورمان همواره با فرهنگ غرب و غیر دینی بیگانه بوده اند و همواره در برابر هجوم فرهنگ بیگانه ایستاده اند.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران به دلیل وجود فرهنگ ضد دینی در رژیم گذشته قیام کردند و حکومت دو هزار و 500 ساله طاغوت را سرنگون کردند، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ دینی در جامعه حاکم است که باید برای حفظ و حراست از آن تلاش صورت گیرد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که دشمنان تلاش می کنند تا مبانی دینی و فرهنگی جامعه را تضعیف و خدشه دار کنند، خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود به منظور مقابله با هجمه های ضد دین بهره گرفت.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که دین و ارزش های اسلامی باید در اولویت برنامه های همه مسؤولان قرار گیرد، افزود: امیدواریم همه مسؤولان نیز فرصت سوزی نکنند و با همه توان در جهت تبلیغ دین و ارزش های اسلامی در جامعه بهره گیرند.

استاد سطح عالی حوزه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید در حوزه فرهنگی اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان باید به تحقق مطالبات این بزرگان را در اولویت برنامه های خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: به حتم رفع دغدغه های مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما در حوزه فرهنگی موجب  تقویت فرهنگ دینی و همچنین کاهش مشکلات و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مسؤولان باید از فرصتی که در اختیار آن قرار داده شده در جهت خدمت به مردم بهره گیرند، تصریح کرد: مسؤولیت ها تنها امانتی برای خدمت به مردم است که باید از این فرصت ها به نحو مطلوب بهره گرفت.

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید بر این که مدیر جامعه اسلامی باید خدمتگزار و مردم دوست باشد، خاطرنشان کرد: یک مدیر در جامعه نباید دغدغه ای جز خدمت صادقانه به مردم داشته باشد.

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که فرصت ها به زودی سپری می شود، ادامه داد: زمان خدمت به مردم بسیار کم است و نباید آن را از دست داد بلکه باید با همه توان در جهت خدمت به اسلام، انقلاب و عموم مردم استفاده کرد.

سید هادی حسینی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار ضمن تشکر و تقدیر از نصایح کاربردی و راهگشای آیت الله نظری در مسائل فرهنگی گفت: مشورت و بهره گیری از نظرات علما و بزرگان دینی همواره مورد توجه شخص وزیر و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است.

وی با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه تلاش خود را برای رفع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما به کار خواهد گرفت، بیان داشت: در همین راستا دیدار با مراجع و علمای بزرگ یکی از برنامه های مهم مجموعه وزارت ارشاد است./950/202/ب1

ارسال نظرات