۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۸۵۱۲۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

ارسال 230 اثر به دبیرخانه کنگره بزرگداشت «مولانا صافی تبریزی»، هیات بازرسی انتخابات استان و برگزاری همایش بصیرت افزایی و روشنگری خواهران بسیجی میانه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران از دریافت 230 اثر در قالب شعر و مقاله توسط دبیرخانه کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی» خبر داد و اظهار داشت: از تعداد 230 اثر ارسالی به دبیرخانه 185 اثر در قالب شعر و 45 اثر در قالب مقاله به دبیر خانه کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی» ارسال شده است.
رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی افزود: از 185 قطعه شعر رسیده به دبیرخانه 114 قطعه شعر به داوری نهایی راه یافتند که از این تعداد 10 قطعه شعر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند. از 10 قطعه شعر منتخب و برگزیده، تعداد 5 قطعه شعر به زبان ترکی می باشد و 5 قطعه شعر  نیز در بخش شعرفارسی منتخب شده اند.
میلانی با اشاره به روند داوری آثار دریافتی گفت: در بخش مقاله نیز از 45 مقاله رسیده به دبیرخانه 17 مقاله به داوری نهایی راه یافتند که از این تعداد 5 مقاله به عنوان آثار برتر، برگزیده و معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی» توسط دکتر جلیل نائبیان، مصطفی قلیزاده علیار، امیر علی آذرطلعت، محمد رنجبر باهر( محمد رنجی)، صالح سجادی، حسین حسنی افشرد و جعفر پوررضوی مورد داوری قرار گرفتند.
رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی اضافه نمود: از مجموعه آثار رسیده 12 مقاله به صورت مجموعه مقالات و 50 شعر منتخب نیز در دو زبان ترکی و فارسی به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.
گفتنی است، کنگره بزرگداشت «مولانا صافی تبریزی» 22 اسفند ماه سال جاری در محل مجتمع پتروشیمی تبریز، توسط شهرداری کلانشهر تبریز و با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی و سایر نهادهای فرهنگی برگزار می شود.


مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آیات تمدید شد
جشنواره ملی آیات با موضوع «رسانه، قرآن و عترت» به همت معاونت قرآن و عترت دستگاه فرهنگ و هنر استان مازندران اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد که روزنامه نگاران عضو اصلی خانه مطبوعات یا افراد دارای رابطه بیمه ای با یکی از رسانه ها و یا افراد دارای کارت حرفه ای روزنامه نگاری از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
ترویج فرهنگ غنی قران و عترت، آیین  های مذهبی و نیایش، ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نقش باور های دینی  در جلوگیری از چالش های اجتماعی، آسیب های اجتماعی، سنت و آداب و رسوم دینی ( نماز، روزه داری، خمس، زکات و امر به معروف و نهی از منکر)، حجاب و عفاف، سبک زندگی ایرانی اسلامی را از جمله محورهای جشنواره ملی آیات اعلام شده است.
آثار این جشنواره در بخش های مطبوعات شامل خبر، گزارش، گفتگو، مقاله، نقد، یادداشت و سر مقاله، عکس خبری، کاریکاتور، مصاحبه داوری خواهند شد. هر متقاضی تنها می تواند در ۲ بخش و در هر بخش ۳ اثر را ارائه دهد، آثاری که در فاصله زمانی ۲۵دی۹۴ تا ۲۵دی ۹۵ در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری منتشر شده، می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ملی آیات «رسانه، قرآن و عترت» به نشانی مازندران شهرستان ساری میدان امام خمینی(رحمت الله علیه) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و یا به آدرس الکترونیکیj.ayat.mazandaran@gmail.com  ارسال کنند.


هیات بازرسی انتخابات استان آذربایجان شرقی تشکیل شد
هیات بازرسی انتخابات استان آذربایجان شرقی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
این هیات در اجراي تبصره 9 ماده 31 قانون انتخابات رياست جمهوري، ماده 66 قانون انتخابات شوراهاي اسلامي و ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و در راستای حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و قانونی جریان انتخابات، آماده دریافت گزارش‌ها، انتقادها و پیشنهادهای مردم می‌باشد.
اعضای هیات بازرسی انتخابات استان که به پیشنهاد استاندار و از سوی رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور منصوب شده‌اند، به شرح یدالله قاری‌زاده بیرق به عنوان رییس، محمدتقی طالبیان دبیر هیأتو آقایاهن محمدحسین صومی، جعفر پاشایی و ولی‌الله دینی به عنوان عضو هیات انتخاب شدند.
دبیرخانه هیات بازرسی انتخابات استان آذربایجان شرقی به نشانی تبریز، میدان شهدا، استانداری آذربایجان شرقی، ساختمان شهید سلیمانیان، طبقه دوم از طریق شماره تلفن 35291218 و نمابر 35243638 آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص جریان برگزاری انتخابات می‌باشد.


همایش بصیرت افزایی و روشنگری خواهران بسیجی میانه
حجت الاسلام عبدالله محمدی، امام جمعه شهرستان میانه در همایش بصیرت افزایی و روشنگری خواهران بسیجی میانه، با بیان اینکه نهضت عاشورا و قیام کربلا باعث حیات اسلام و حضرت زهرا (س) عامل حیات و معنویت در بانوان مسلمان است، گفت: شهدای ما جان خود را فدای اسلام، حجاب و تربیت اسلامی کردند.
وی اساسی ترین سفارش حضرت زهرا (س) را مسئله تربیت عنوان کرد و آن حضرت را شهیده راه ولایت دانست و گفت: فرزندانی که تا هفت سالگی بر اساس آموزه های اسلامی تربیت یافته باشند، به طور قطع تربیت های ناصحیح را پس خواهند زد.
حجت الاسلام محمدی، انقلابی گری را در همراهی با ولایت عنوان کرد و افزود: حضرت زهرا(س) اولین و برترین مدافع و مبلغ ولایت بود و در این راه، به مقام شهادت نایل شدند./935/303/ب1

 

ارسال نظرات