۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۴۸۵۱۴۸

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

برگزاری جلسه برنامه ریزی گرامیداشت 18 اسفند، تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در 17 اسفندماه و دیدار پرسنل کمیته امداد شهرستان درمیان با امام جمعه اهل سنت درمیان از جمله عناوین اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی امروز در جلسه برنامه ریزی گرامیداشت 18 اسفند، اظهار داشت: امسال برنامه گرامیداشت 18 اسفند در خراسان جنوبی به صورت منطقه ای برگزار می شود.

حجت الاسلام سبزه کار افزود: مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد همزمان با 18 اسفند با حضور مدیران کانون های فرهنگی هنری شهرستان طبس و بشرویه در شهر طبس برگزار می شود.

وی از برگزاری این مراسم با حضور شهرستان های بیرجند،‌ درمیان، خوسف و سربیشه خبر داد و گفت: این مراسم عصر 22 اسفند در سالن علامه فرزان بیرجند برگزار خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین مراسمی با حضور مدیران کانون های فردوس و سرایان در شهر فردوس و مدیران کانون های قاین و زیرکوه در شهر قاین و شهر نهبندان نیز به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سبزه کار یادآور شد: همچنین طی مراسمی از ۵۴ فعال کانون های فرهنگی هنری کانون های استان در این مراسم ها تجلیل خواهد شد.

جان مایه انقلاب اسلامی تحقق عدالت است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی ‌بیرجندی، امام جمعه بیرجند امروز در مراسم معارفه مدیرکل زندان ‌های  خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای ارزش ‌ها استوار است که در شرایطی که بلوک شرق و غرب بشریت را به نابودی می کشاند یک انسان الهی و خود ساخته انفجار نور را ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه جان مایه انقلاب اسلامی تحقق عدالت است، افزود: امروز اگر در جامعه به هر دلیلی به اسلام و عدالت عمل نکنیم به خون های پاک شهدا که در راه اسلام ریخته شده است بی توجهی کرده ایم.

امام جمعه بیرجند گفت: هدف انبیاء الهی شکوفایی گنجینه عقل انسان ها بوده است تا مردم قیام به قسط و عدل در جامعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه 80 درصد از زندانیان خراسان جنوبی در رابطه با حمل مواد مخدر هستند، بیان کرد: بیکاری و فقر از عوامل این امر است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون استکبار جهانی اصل انقلاب اسلامی را هدف قرار داده، عنوان کرد: در شرایط حساسی قرار داریم و باید حواسمان را جمع کنیم و در این راستا همه مسؤولیم اما متاسفانه گاهی برخی از افراد فقط  دیگران را محکوم می کنند درحالی که همه مسؤولیم و باید به وظایف خود عمل کنیم.

امام جمعه بیرجند گفت: متاسفانه ما با اقدامات خود تبعیض و فقر را در جامعه ایجاد می کنیم با دریافت سود از بانک، کارخانه ها با یک چهارم ظرفیت کار می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به مشهد می رود

طی چند روز آینده، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تودیع و به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی منصوب می شود.

طی مراسمی روز سه شنبه، 17 اسفند ماه سال جاری، مدیرکل فعلی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این استان تودیع و حجت الاسلام احمد رضایی به عنوان مدیرکل جدید سازمان معارفه می شود.

گفتنی است، حجت الاسلام لطفیان به مدت 12 سال به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در استان خدمت کرده است.

ریشه کن کردن فقر در جامعه باید مورد توجه همگان باشد

مولوی سیداحمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت درمیان ظهر امروز در دیدار با پرسنل کمیته امداد شهرستان درمیان یکی از نهادهای ارزشمند ایجاد شده پس از انقلاب اسلامی را کمیته امداد دانست و بر تقویت هر چه بیشتر این نهاد تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد همواره کمک‌ رسان از کارافتادگان، نیازمندان و در راه ماندگان بوده است، افزود: این کار ارزشمند نزد خدا اجر و پاداش فراوانی دارد.

امام جمعه اهل سنت درمیان ضمن قدردانی از عملکرد کمیته امداد این شهرستان، گفت: خدمت در این نهاد مقدس را نوعی عبادت می ‌دانم و آمادگی خود را در اجرای برنامه ‌های امداد اعلام می ‌کنم.

مولوی عبداللهی بر باشکوه برگزار شدن جشن عاطفه‌ ها تاکید کرد و مسأله فرهنگ را حائز اهمیت قلمداد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زندگی پیامبر شاهدیم بخش عظیمی از سخنان رسول خدا در حمایت از فقرا و مستمندان جامعه است و امام راحل نیز این روش را دنبال کرده و کمیته امداد را بنیانگذاری کردند که مسؤولان مربوطه باید نهایت تلاش خود را در خدمت به مردم بکار گیرند./880/303/ب2

ارسال نظرات