۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۸۵۱۵۹
نماینده مردم تبریز:

دولت پیگیر سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باشد

فرهنگی با بیان این‌که یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم از دولت، پیگیری سیاست‌های ابلاغی اقتصادی مقاومتی بوده و هست، گفت: با شعار دادن و سخنرانی‌های دوپهلو و عوام‌پسند نمی‌توان به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بود.
محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی 

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که سال «اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل» رو به پایان است و هنوز دولت گزارشی مستند از اقدامات خود در این عرصه ارایه نکرده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در منویات اخیر خود بر تبیین عملکرد دولتمردان در این راستا تأکید داشته اند.

وی با بیان این‌که یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم از دولت؛ پیگیری سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بوده و است، خاطرنشان کرد: نگاهی به بندهای مختلف این سیاست‌های ابلاغی که اوایل سال جاری از سوی رهبر انقلاب تبیین شد؛ نشان می دهد که برخی از بندها مهجور مانده و با بی‌توجهی متولیان امر رو به‌ رو است.

فرهنگی با بیان این‌که رکود اقتصادی حاکم در کشور با آمار‌هایی که از سوی دولت ارایه می‌شود، مغایرت دارد، تصریح کرد: دولت از رونق فضای کسب و کار سخن می‌گوید، اما در عمل وقتی با توده‌های مختلف مردم برخورد می کنیم یا گذری در بازار اصناف و کسبه مختلف داشته باشیم، خوایم یافت که رکود همچنان باقی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که با شعار دادن و سخنرانی‌های دوپهلو و عوام‌پسند نمی‌توان به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بود، افزود: به عنوان مثال رکود حاکم بر بازار مسکن موجب شده فعالان بسیاری از مشاغل مرتبط با بیکاری مواجه شوند، این در حالیست که آمارهای واقعی و آمارهای دولت از بیکاری دو مسأله جدا از هم هستند.

وی با تأکید بر این‌که انتظار می‌رود دولت نهایت تلاش و همت خود را در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی داشته باشد، افزود: مردم انتظار دارند حتی اگر یک روز از عمر دولت باقی مانده باشد؛ دولتمردان در راستای منافع ملت گام بردارند؛ نه این‌که مشغول بازی‌های سیاسی و جناحی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری باشند.

فرهنگی با بیان این‌که مجلس به نوبه خود مصوبات خوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته است، تصریح کرد: دیگر نهادها و ارگان های مرتبط از جمله دستگاه قضایی در برخورد با جرائم سازمان‌یافته و شبکه‌ای در عرصه اقتصادی نیز مسؤولیت مستقیم در این مسأله دارند، امروز تولیدکننده ایرانی نیازمند حمایت همه‌جانبه است تا بتواند در برابر رقبای خارجی ایستادگی کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که مقابله با ورود کالای قاچاق از مبانی رسمی و غیررسمی به کشور و اعطای یارانه تولید به تولیدکنندگان می‌تواند گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: البته باید قوانین دست و پا گیر حذف و تسهیل در امر تولید و صادرات صورت گیرد./935/302/ب2

ارسال نظرات