۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۸۵۱۶۵
مدیر حوزه علمیه سنقر:

درختکاری و توجه به محیط زیست مصداق شکرگزاری از نعمتهای خداوند است

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر با اشاره به اینکه درختکاری و توجه به محیط زیست مصداق شکرگزاری از نعمتهای خداوند است، گفت: درختکاری تداوم مسیر ائمه اطهار(ع) است.
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

حجت الاسلام مجید بنی عامریان، مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به فرا رسیدن روز درختکاری، ابراز داشت: در روایات و متون دینی سفارش زیادی به امر درختکاری شده است زیرا اثرات مفید جسمی، روحی و روانی داشته و نشاط آور است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر با استناد به حدیثی از امام جعفر صادق(ع)، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل متأخر که بعد از انسان هم اجر و ثواب دارد درختکاری است، بنابراین سفارش ائمه اطهار(ع) نشان دهنده اهمیت درختکاری و توجه ویژه به این مهم است.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: درختکاری نقش مؤثری در پاکیزگی هوا از آلاینده ها و نشاط و شادابی هرچه بیشتر مردم دارد، خداوند متعال در آفرینش هر مخلوقی حکمتی با اهمیت قرار داده است.

این مسؤول تأکید کرد: طلاب و روحانیان با پیروی از دستورات و سفارشات دینی و همچنین پیروی از سیره معصومین(ع) و در عصر حاضر با الگوگیری از علما در این زمینه جلودار باشند.

حجت الاسلام بنی عامریان با اشاره به اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن، یادآور شد: حفاظت از طبیعت و درختان موجود و همچنین نگهداری از آن ها و توجه ویژه به کاشت نهال جدید باید در جامعه مدنظر قرار گرفته و ترویج شود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر اظهار داشت: حوزه های علمیه نیز علاوه بر تحصیل علوم دینی باید در تمام زمینه ها به ویژه کاشت درخت و نگهداری از آن ورود پیدا کرده و در این زمینه پیشقدم باشند.

این مسؤول عنوان داشت: درختکاری و توجه به محیط زیست مصداق شکرگزاری و قدردانی از نعمتهای خداوند متعال است، بنابراین حوزه علمیه شهرستان سنقر هر ساله در این زمینه پیشقدم و همگام است.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به اینکه درختکاری عملی صالح است، تأکید کرد: درختکاری تداوم مسیر ائمه اطهار(ع) است, بنابراین طلاب باید این مهم را در جامعه اشاعه دهند تا ظواهر دین مبین اسلام حفظ شود./857/303/ب2

ارسال نظرات