۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۸۵۱۷۳
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی تأکید کرد؛

ضرورت توسعه فضای آموزشی برای طلاب حوزه علمیه

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: ما هشت هزار طلبه در استان تهران داریم که فضای آموزشی و امکانات آن‌ها به‌ اندازه یک یا دو دانشگاه آزاد نیست.
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

حجت الاسلام قربان کریمی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ضرورت نظام‌مندسازی جذب طلاب گفت: نمی‌توان گفت آنچه باید محقق شده است اما متولیان امر باید تلاش کنند که نخبگان دانش‌آموزی و دانشجویی با استعدادهای برتر و درخشان وارد حوزه شوند چراکه درس‌های حوزه بسیار سخت است، البته در سال‌های اخیر به این موضوع توجه شده است.

وی درباره افزایش داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه و گسترش کمی مدارس، عنوان کرد: در تهران و سراسر کشور داوطلبان مراجعه به حوزه علمیه رو به افزایش اما مدارس محدود است، ما هشت هزار طلبه در استان تهران داریم که فضای آموزشی و امکانات آنها به اندازه یک یا دو دانشگاه آزاد نیست، بنابراین باید خیرین مدرسه‌ساز وارد صحنه شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) درباره توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای تحول در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره تحول در حوزه‌های علمیه باید در کنار تحصیل کتاب‌های سنتی، استدلالی و فنی طلاب به دانش روز آشنا شوند.

حجت الاسلام کریمی گفت: باید سنوات تحصیلی و تعطیلات کمتر شود که طلاب بتوانند سریع‌تر به بهره‌برداری از علم خود بپردازند، همچنین باید طلاب زبان‌های خارجی را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه بشری آموزش ببینند./302/813/ب1

ارسال نظرات