۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۸۵۱۷۶
نماینده مردم تبریز:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاح نظام پولی و بانکی است

سعیدی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاح زیرساخت‌های نظام پولی و بانکی و همچنین شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی دولت و بخش خصوصی است.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ارائه گزارش عملکرد از سوی دولت در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار داشت: روزهای پایانی سال بهترین فرصت برای ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که بایستی با رویکرد منطقی و منصفانه نسبت به عملکرد دولت در این عرصه نگریسته شود، خاطرنشان کرد: دولت در برخی بندهای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی عملکرد قابل قبولی داشته اما در برخی موارد به هیچ عنوان اقدامی صورت نگرفته و یا بسیار ضعیف عمل شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاح زیرساخت‌های نظام پولی و بانکی و همچنین شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی دولت و بخش خصوصی است، افزود: نظام مالیاتی کشور نیز با ایراداتی روبه‌روست که منجر به بی‌عدالتی در اخذ مالیات از اقشار مختلف شده است.

سعیدی با بیان این‌که اخذ مالیات از دانه‌ درشت‌ها بسیار سخت‌تر از دریافت مالیات از اقشاری مانند کارگر و کارمند است، افزود: اصلاح و تقویت همه‌جانبه‌‌ نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی نیز مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این‌که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ابلاغ شده است، تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله تدوین شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که با اجرایی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمندی‌های مردم در داخل تأمین، اشتغال رونق و معضل بیکاری رفع می شود، گفت: وضعیت اجرای اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد که مسؤولان در این زمینه دغدغه کافی ندارند و تنها در همایش‌ها و سخنرانی‌ها رهنمودهای رهبر انقلاب را تکرار می کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتخاذ رویکرد گزینشی نسبت به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی سبب شده در برخی زمینه‌ها اقدامات قابل توجهی صورت گیرد، اما در برخی عرصه‌ها هنوز با مشکلات جدی رو به رو هستیم./935/302/ب2

 

ارسال نظرات