۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۴۸۵۱۸۶
مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب:

بی عدالتی و فاصله طبقاتی موجب نابود شدن دولت ها خواهد شد

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه دولتها با ستمگری و بی عدالتی، نابودی خود را امضا می کنند، گفت: بی عدالتی و فاصله طبقاتی موجب نابود شدن دولت ها خواهد شد.
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا، مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: با اندک تأملی در کلمات و بیانات امام علی(ع) به روشنی این نکته به دست می آید که مسأله عدالت و حکومت، جایگاه خاص و اهمیت ویژه ای نزد آن امام بزرگوار داشته است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: مقوله عدالت و حکومت به حدی مهم است که اگر تمام تلاشها و مجاهدتهای امام را در راه تحقق آن بدانیم سخنی به گزاف نگفته ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه قوام دولت و ملت به عدالت است افزود: حکومت بدون عدالت برای امام علی(ع)، از آب بینی حیوان یا کفش کهنه، کم بهاتر بود.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: از دیدگاه علی(ع) مقوله عدالت چنان ارزشمند و پر اهمیت است که نادیده گرفتن آن، ثبات اجتماعی را متزلزل کرده و شکست یک ملت را سبب خواهد شد و اجرای آن مایه پایداری و استحکام جامعه است.

حجت الاسلام کرمی نیا گفت: عدالت مایه قوام و پایداری مردم بوده و ظلم و ستم موجب هلاک ملت است، دولتها و حکومتهایی که به عدالت رفتار نکنند پایه حاکمیتشان بسیار سست و ضعیف است و اقتدارشان موقت خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب با استناد به حدیثی از امام علی(ع)، مطرح کرد: کسی که در دایره حکومتش ظلم و ستم کند، حکومتش از بین خواهد رفت، دولتها با ستمگری و بی عدالتی، نابودی خود را امضا می کنند.

این مسؤول عنوان داشت: اکنون باید پرسید آیا در کشور ما افرادی شرمنده خانواده خود نیستند، آیا کارگرانی روزها دست خالی به منزل خود باز نمی گردند و آیا برخی نمایندگان ما از اسلام برگشتند یا اسلام از دل آنها هجرت کرد؟

وی افزود: اسلام دین عدالت و مساوات بوده و همواره حامی مستضعفان و مظلومان است، پیامبر مکرم اسلام(ص) می فرماید کسی که بداند همسایه اش شب سر گرسنه به بالین می گذارد مسلمان نیست.

وی ادامه داد: رهبر ما ساده زیست بوده و همواره عدالت را فریاد می زند اما متأسفانه برخی گوش شنوایی برای شنیدن این عدالت خواهی را ندارند.

حجت الاسلام کرمی نیا در پایان با اشاره به تصویب حقوق های نجومی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تصویب حقوق های کلان به معنای تثبیت حقوق های نجومی در کشور است./857/302/ب2

ارسال نظرات