۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۸۵۲۰۳
معاون آموزش حوزه علمیه ولی عصر سامن:

کادرسازی انقلابی نیاز انقلاب و جامعه است

معاون آموزش حوزه علمیه ولی عصر(عج) سامن گفت: تفکر انقلابی نیازمند تربیت انقلابی و تربیت انقلابی نیازمند کادرسازی انقلابی و کادرسازی انقلابی نیاز انقلاب و جامعه است.
حیدر هاشمی مشعوف معاون آموزش حوزه سامن طلبه انقلابی

حجت الاسلام حیدر هاشمی مشعوف، معاون آموزش حوزه علمیه ولی عصر(عج) سامن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، توجه به استعدادیابی در حوزه های علمیه را امری ضروری دانست و گفت: توجه به بحث استعدادیابی یکی از مهمترین عوامل رشد و شکوفایی توانایی های طلاب و بکارگیری بهینه ظرفیت های موجود در حوزه های علمیه است.

وی ابراز داشت: متأسفانه باید گفت در زمینه استعدادیابی در حوزه های علمیه خیلی خوب کار نشده است و حوزه های علمیه برای بهبود عملکرد خود و طلاب و ایجاد انگیزه در آن ها، نیازمند برنامه ریزی در این زمینه است.

معاون آموزش حوزه علمیه ولی عصر(عج) سامن، ادامه داد: از پایه هشتم به بعد که طلاب وارد رشته های تخصصی می شوند برنامه هایی در جهت توجه به استعداد طلاب وجود دارد و طلاب بیشتر با زمینه ها آشنا می شوند.

وی افزود: اما متأسفانه در پایه های پایین تر خیلی از طلاب دچار سردرگمی هستند و نمی دانند که چه هدفی را دنبال می کنند و آینده شغلی و تحصیلی برای آن ها نامعلوم است و این موضوع سبب بی انگیزگی آنان در تحصیل می شود.

حجت الاسلام هاشمی مشعوف تأکید کرد: باید از ابتدای تحصیل طلاب در حوزه ها، کلاس های مشاوره و هدایت تحصیلی برای آشنایی بیشتر آنان با زمینه ها و آینده تحصیلی خود، برگزار شود تا طلاب با انگیزه و هدف به تحصیل بپردازند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در متحول شدن حوزه ها، گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تحول در حوزه ها امری بسیار ضروری است و حوزه ها باید باید برای ایجاد تحول متناسب با نیاز روز، تلاش کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه ولی عصر(عج) سامن اظهار داشت: ارتباط طلاب با جامعه ضعیف است و در این زمینه و فعالیت های تبلیغی و همچنین ارتباط حوزه با دانشگاه و حضور و فعالیت روحانیان در دانشگاه ها، حوزه نیازمند تحول است.

وی درباره توجه به کادرسازی انقلابی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: توجه و پرداختن حوزه های علمیه به بحث کادرسازی انقلابی یک ضرورت است و کادرسازی انقلابی نیاز انقلاب و جامعه است.

حجت الاسلام هاشمی مشعوف در پایان ابراز داشت: طلبه ای می تواند انقلابی باشد و تفکر انقلابی داشته باشد و این تفکر را در جامعه اشاعه دهد که تربیت انقلابی داشته باشد و لازمه تربیت انقلابی، کادرسازی انقلابی در حوزه ها است./979/302/ب2

ارسال نظرات