۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۸۵۲۰۹

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری نخستین یادواره شهدای اطلاعات سپاه هرمزگان، تهیه و تدوین 60 فیلم مستند از زندگینامه شهدا در انجمن پیشکسوتان سپاس و اعزام ۱۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور هرمزگان به راهیان نور از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، نخستین یادواره 19 شهید اطلاعات سپاه استان هرمزگان باحضور دبیر انجمن پیشکسوتان سپاه پاسداران و جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم، سردار علیرضا تنگسیری جانشین نیرو دریایی سپاه با بیان اینکه نیرو‌های اطلاعات سپاه در طول ماموریت‌ های خود از لحاظ جغرافیایی در سه نقطه با دشمن رو‌به‌رو می ‌شوند گفت: دفاع و کسب اطلاعات از دشمن به عنوان مهمترین اقدامات نیرو‌های اطلاعات سپاه محسوب می ‌شود که این همان جغرافیای نخست است.

وی از ورود نیرو‌های اطلاعات سپاه به مرزهای دشمن با وجود موانع متعدد نظیر سیم‌های خاردار و میادین مین و کمین‌های دشمن به عنوان سخت‌ترین مرحله عملیات‌ها نام برد و افزود: نیروهای اطلاعاتی جانفشانانه و البته در کمال مظلومیت معبرها را برای آغاز عملیات  و عبور رزمندگان باز می‌کردند.

جانشین نیرو دریایی سپاه تصریح کرد: عملیات ‌های برون‌مرزی به عنوان سومین جغرافیای فعالیت نیروهای اطلاعات سپاه نیازمند شجاعت و درایت بالا‌ست که این مهم در روحیه نیرو‌های اطلاعاتی سپاه به خوبی نمایان است.

سردار تنگسیری با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه شهدای اطلاعات در پیروزی عملیات‌ ها ابراز داشت: از آنجایی که شهدای اطلاعات سپاه وظیفه کسب اطلاعات برای انجام عملیات‌ها را بر عهده داشتند از آنها با نام شهدای اطلاعات یاد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بایستی چشم سر را بست و با چشم دل نگریست تا ارواح پاک شهدا و جایگاه رفیع آنان در نزد خداوند ببینیم بیان داشت: این مراسم با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدا برگزار شده است. 

جانشین نیروی دریایی سپاه با اشاره به خصلت ‌های نیرو‌های اطلاعات سپاه گفت: هرکسی برای‌ به‌کارگیری در اطلاعات انتخاب نمی‌شود بلکه بایستی از شاخصه صبوری، کم‌حرفی، خوشفکری و ضریب هوشی بالا برخوردار باشد تا در این حوزه خدمت کند.

سردار تنگسیری ادامه داد: نیروهای اطلاعاتی سپاه قبل از نیروهای دیگر وارد عمل می‌شوند و به واسطه شرایط خاص بایستی از لحاظ جسمانی در سطح بالایی برخوردار بوده و تحمل شکنجه‌های دشمن را نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای درک جایگاه رفیع شهدا بایستی ملکوتی بود بیان داشت: شهدای اطلاعات به واسطه مظلومیتشان نسبت به دیگر شهدا از جایگاه والاتری برخوردارند.

جانشین نیروی دریایی سپاه در ادامه به شباهت ماموریت‌ها و اقدامات شهدای نیروی اطلاعات با  اقدامات ولایت فقیه در عصر حاضر اشاره داشت و گفت: ولی مطلقه فقیه نیز با دید وسیع و تدابیر هوشمندانه مسیر و معبر را برای ما باز می‌کنند.

سردار تنگسیری ادامه داد: اگر نمی‌خواهیم وارد میدان مین دشمن شویم بایستی پایمان را در جای پای ولایت  قرار دهیم  درست شبیه کاری که رزمندگان در زمان جنگ انجام دادند و از معبر باز شده توسط نیرو‌های اطلاعات استفاده کردند.

وی افزود: برای در امان ماندن از مین‌های دشمن باید از مسیر و معبر ولایت عبور کرده و راه را گم نکنیم‌.

جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان داشت: امروز در واقع ما در حال جنگ هستیم‌؛ تبلیغات سوء دشمنان‌ علیه نظام ادامه دارد بایستی هوشیارانه عمل و با پیروی از ولایت با عافیت از میدان موانع دشمنان عبور کنیم.

در ادامه این یادواره، سردار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) 14 اسفند ماه را سالروز شهادت شهید "علی رضایی سردره" یکی از شهدای اطلاعات سپاه خواند و اظهار داشت: پیکر این شهید بزرگوار که در 14 اسفند ماه 1365 به شهادت رسید پس از 12 سال به استان آوردند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدا راه ولایت را انتخاب کرده و تمام هستی خود را در راه امام(ره) ولایتمداری تقدیم کردند بیان داشت: شهدا بهترین الگو برای نسل های جدید انقلاب هستند.

سردار ترابی تصریح کرد: این یادواره به عنوان نخستین یادواره 19 شهید اطلاعات سپاه در استان هرمزگان برگزار شده و جا دارد تا به پاس خون این شهدا همواره در مسیر ولایت حرکت کرده و قدردان  ایثارگری این بزرگواران باشیم.

 فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان بیان داشت:  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی نسل جوان با اسطوره‌های دفاع مقدس، تقویت هویت اعتقادی در نسل جوان، بیمه کردن جامعه با برگزاری یادواره‌ها، ترویج روحیه ایثار و فداکاری و مقاومت و جامعه عمل پوشاندن به فرمان فرماندهی کل قوا که فرمودند زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، از جمله اهداف برگزاری این یادواره به شمار می‌رود.

تهیه و تدوین 60 فیلم مستند از زندگینامه شهدا توسط انجمن پیشکسوتان سپاس

سردار محسن شیرازی در نخستین یادواره شهدای اطلاعات سپاه هرمزگان  با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه نیروهای اطلاعات سپاه در موفقیت عملیات ها گفت: نیروهای اطلاعات بعد از بازنشستگی نیز در جهت حفظ ارزش‌ های انقلاب ناب محمدی تلاش می ‌کنند و به عنوان سربازان گمنام محسوب می شوند.

وی با اشاره به مظلومیت خاصی نیروهای فعال در اطلاعات سپاه افزود: نیروهای اطلاعاتی تا آخر عمر از بیان نحوه و کیفیت کارشان برای خانواده هم محرومند و این مظلومیت حتی برای شهدای حوزه هم وجود دارد و خانواده آنها نمی‌ توانند همانند خانواده دیگر شهدا از رشادت‌ها و اقدامات آنان صحبت کرده و از افتخارات آنان بگویند.

‌شیرازی با بیان اینکه نیروهای فعال در اطلاعات سپاه از مظلومیت خاصی برخورداند، گفت: بسیاری از نیروهای اطلاعاتی تا آخر عمر از بیان نحوه و کیفیت کارشان برای خانواده هم محرومند و این مظلومیت حتی برای شهدای حوزه هم وجود دارد و خانواده آنها نمی‌توانند همانند خانواده دیگر شهدا از رشادت‌ها و اقدامات آنان صحبت کرده و از افتخارات آنان بگویند.

 دبیر انجمن پیشکسوتان سپاس تصریح کرد: سپاه پاسداران از بطن انقلاب جوشید و اطلاعات سپاه نیز از بخش‌ های مختلف بدنه سپاه پاسداران تشکیل شده است.

وی در ادماه ابراز داشت: دشمنان از روزهای نخست پیروزی انقلاب علیه این حرکت مردمی هم قسم شدند بنابراین سپاه پاسداران با اتصال به نیروهای مردمی و جوانان برومند ایران اسلامی به پاسداری از نظام و ارزش‌ های انقلاب اسلامی پرداخت

سردار شیرازی به تلاش دشمن در اولیا انقلاب اشاره کرد و گفت: راه انداختن اغتشاشات و اقدامات مسلحانه در جای جای مملکت نظیر قائله خلق ترکمن در شمال، قائله خلق بلوچ در شرق، قائله خلق عرب در جنوب و  فعالیت گروهک ضد انقلاب به پشتیبانی استکبار جهانی در غرب از جمله اقدامات خصمانه دشمنان نظام از روزهای نخست پیروزی انقلاب بود.

دبیر انجمن پیشکسوتان سپاس تصریح کرد: با انهدام حزب توده توسط نیروهای اطلاعات سپاه، حضرت امام خمینی (ره) برای نخستین بار عنوان سربازان گمنام امام زمان را برای این نیروها به کار بردند.

 وی تصریح کرد: با وجود تمام این اقدامات سپاه پاسداران و در راس این حرکت نیروهای اطلاعات سپاه توانستند با سرعت بر اوضاع مسلط شده و از انهدام گروهک فرقان که در ترور شهدای بزرگوار آیت‌ الله مطهری و مفتح دست داشتند از نخستین اقدامات بارز نیرو های اطلاعات سپاه نام برد.

سردار شیرازی با اشاره به جوشش نیروی سپاه قدس به عنوان یکی از افتخارات ملت از دل اطلاعات سپاه بیان کرد: نیروهای اطلاعات سپاه با وجود انجام وظایف مهم و کلیدی در کمال تواضع و بدون تبلیغات رسالت خود را به انجام می ‌رسانند.

دبیر انجمن پیشکسوتان سپاس افزود: با آغاز جنگ تحمیلی اطلاعات سپاه در 2 حوزه نظامی و عملیاتی وارد عمل شد و در سال 1363 وزارت اطلاعات از دل اطلاعات سپاه شکل گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خو با اشاره به تشکیل انجمن پیشکسوتان سپاس در 8 سال قبل گفت: این انجمن تا کنون 7 یادواره شهدای اطلاعات در سراسر کشور، 20 جلسه همدلی با خانواده شهدای اطلاعات برگزار و 20 عنوان کتاب 60 فیلم مستند از زندگینامه شهدا تهیه و تدوین کرده است.

سردار شیرازی در پایان ضمن تشریح اهداف تشکیل انجمن پیشکسوتان سپاس گفت: از زمان تشکیل این انجمن بنا بر این نهاده شد تا  مقام شهدای اطلاعات و خانواده‌های مکرم آنها هر ‌چه بهتر تجلیل شوند و همچنین از تجربیات و دانش پیشکسوتان اطلاعات سپاه بهره‌مند شویم.

اعزام ۱۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور هرمزگان به راهیان نور

عبدالکریم قائدی سرپرست دانشگاه پیام نور هرمزگان از اعزام ۱۴۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه به اردوی راهیان نورخبر داد و گفت: کاروان 140 نفره دانشجو دانشگاه پیام نور استان هرمزگان به اردوی راهیان نور در مناطق شلمچه و هویزه اعزام شدند.
 
وی افزود: این کاروان امروز چهارشنبه 11 اسفند جاری در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنگی اعزام شدند.
 
قائدی، هدف از اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با تاریخ و حماسه سازان دفاع مقدس برشمرد.
 
سرپرست دانشگاه پیام نور هرمزگان با اشاره به مدت حضور دانشجویان در مناطق مورد بازدید، گفت: کاروان دانشجویان به مدت چهار روز از مناطقی همچون دوکوهه، شرهانی، فتح المبین، فکه، شلمچه،طلاعیه، خرمشهر، دهلاویه بازدید خواهند کرد./851/203/ب2

ارسال نظرات