۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۸۵۲۴۱
با حضور رییس جمهور؛

کنگره بین المللی روز شهدا برگزار می شود

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید گفت: کنگره بین المللی روز شهدا با حضور رییس جمهور در مشهد مقدس برگزار می شود.
تشییع دو شهید گمنام در محلات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا کریمیان رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید، امروز در نشست خبری اعلام برنامه های روز شهید، که در ساختمان این مرکز برگزار شد، گفت: از سال 83 تا کنون روز 22 اسفند سالروز بزرگداشت شهدا نام گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر 46 درصد مردم با روز شهید آشنا هستند که این شناسایی رسانه‌ها بیشترین نقش را داشتند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید عنوان کرد: با استفاده از دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت مردم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا تلاش می‌کنیم.

کریمیان اظهار داشت: بخشی از برنامه‌های روز شهید به صورت ملی برگزار خواهد شد، بخشی از برنامه‌ها در مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز مصادف با روز درختکاری مراسم کاشت نهال به نام شهید در انتهای بزرگراه بابایی در تهران و کل کشور برگزار می‌شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید با اشاره به برگزاری سومین همایش جبهه مجازی با حضور واعظی وزیر ارتباطات و رییس بنیاد شهید، بیان داشت: فردا دوشنبه از ٢١ نفر فعال این حوزه و ٩ نویسنده و تولیدکننده محتوا در فضای مجازی تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری طرح نامه به یک شهید، گفت: طرح نامه به یک شهید به عنوان موضوع انشای دانش‌آموزان در سراسر کشور برگزار شده که شرکت 42 هزار نفر در آن نشان از ریشه‌دار بودن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است، 22 نفر برگزیدگان این طرح روز سوم خرداد تجلیل می‌شوند.

کریمیان با اشاره به برگزاری همایش ملی تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در تالار وحدت بیان داشت: این همایش روز دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در تجلیل از 22 نفر برگزیدگان ترویج فرهنگ ایثار وشهادت، برگزار می‌شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید اظهار داشت: روز سه شنبه تجلیل از خادمان شهدا، چهارشنبه برگزاری کنگره بین المللی روز شهدا با حضور رییس جمهور در مشهد مقدس و پنج‌شنبه مراسم اهتزار و تعویض پرچم گلزار شهدا و غبارروبی در سراسر کشور، برگزار می‌شود.

وی افزود: مسؤولان بنیاد شهید در مراسم پیش از خطبه های نمازجمعه حضور خاهند یافت، در تهران حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید به سخنرانی خواهد پرداخت.

کریمیان اضافه کرد: روز شنبه کنگره بین المللی شکوه ایثار برای تجلیل از مادران و همسران شهدا با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از خانواده شهدای مقاومت برگزار می‌شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید، ابراز کرد: همایش ملی مشاوران ایثارگران در روز ٢٢ اسفند با سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و تجلیل از خدمات این مشاوران برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری طرح سپاس از 22 بهمن تا 22 اسفند، خاطرنشان کرد: در این طرح 400 دیدار از سوی همه دستگاه‌ها به ویژه رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد./202/807/ب1

ارسال نظرات