۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۸۵۳۲۲
حجت الاسلام ارزانی:

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی فرهنگ و هنر است نه متصدی آن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی فرهنگ و هنر است و نه متصدی آن، گفت: : ما تلاش می‌کنیم تا به عنوان متولی عرصه فرهنگ و هنر بستر و زمینه‌های مناسب را برای فعالیت‌های مردمی در عرصه هنر و فرهنگ فراهم کنیم.
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به تدوین کتاب چشم انداز فرهنگ و هنر استان در سال گذشته، گفت: یکی از محورهای توسعه استان اصفهان عرصه فرهنگ و هنر است.

وی در ادامه افزود: تقویت رویکرد سبک زندگی اسلامی، توسعه و تقویت فناوری‌های نرم و هویت ساز در راستای آفرینش‌های هنری، توسعه امید و نشاط اجتماعی، توسعه هم افزایی و تعاملات میان سازمانی در فعالیت‌های فرهنگی هنری و تقویت آینده پژوهشی در حوزه هنر و مدیریت هنری در راستای توسعه اقتصاد هنری و نظریه پردازی و اندیشه ورزی درزمینه‌های فرهنگی و هنری از محورهای این چشم انداز بوده است.

حجت الاسلام ارزانی با تأکید بر اینکه وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد متولی بودن است نه متصدی‌گری، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا به عنوان متولی عرصه فرهنگ و هنر بستر و زمینه‌های مناسب را برای فعالیت‌های مردمی در عرصه هنر و فرهنگ فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فعالیت‌های شاخصی در حوزه قرآنی داشته است که هدف اصلی از این فعالیت‌های ایجاد بستر مناسب به منظور فعالیت گروه‌های قرآنی بوده است، برگزاری جشن رمضان کریم، نمایشگاه قرآن و عترت، اعزام هنرمندان قرآنی به خارج از کشور، تولید برنامه‌های مختلف تلویزیونی، آزمون سراسری قرآن کریم، صدور مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی از مهمترین فعالیت‌های این اداره در حوزه قرآنی با هدف ترویج و نشر معارف قرآنی و بستر سازی برای فعالیت‌های قرآنی بوده است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حوزه فرهنگی نظیر برگزاری نمایشگاه کتاب و هفته کتاب کاشان پرداخت و عنوان کرد: کنگره حضرت آیت الله مظاهری از مهمترین اقدامات فرهنگی بود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با توجه به علاقه مردم استان و کشور به این عارف و عالم دین و شخصیت برجسته علمی انجام داد و از این کنگره استقبال بسیار خوبی هم صورت گرفت.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به فعالیت مفید و سازنده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: تشکیل 1800 کانون فرهنگی هنری، راه اندازی 1263کتابخانه در مساجد استان، برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان و فعال‌کردن 1300 کانون فرهنگی هنری در بخش خواهران و تقدیر از 300 فعال فرهنگی هنری و راه‌اندازی کارگروه اقتصاد مقاومتی در حوزه کانون فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه‌های انجام شده این کانون در استان است.

وی با اشاره به رشد کمی مؤسسات فرهنگی و قرآنی خاطرنشان کرد: در زمینه مؤسسات فرهنگی تک منظور از تعداد 71 مؤسسه در سال 93 به 97 مؤسسه در سال 95 رسیدیم، تعداد مؤسسات فرهنگی هنری چند منظوره نیز از 112 مؤسسه به 122 مؤسسه رسیده است، همچنین تعداد مؤسسات قرآنی نیز به 102 مؤسسه رسیده است./202/1304/ب1

ارسال نظرات